Sto lat produkcji samochodów Maybach. Światowa premiera limitowanej edycji specjalnej „Edition 100”. „To co jest dobre, musi też być piękne” – tak brzmiało credo Wilhelma i Karla Maybachów u początków XX wieku. Ojciec i syn uznawani są za niezwykle utalentowanych konstruktorów, pionierów motoryzacyjnego luksusu i prekursorów w kwestiach stylu.
Wychodząc od tej pozornie prosto brzmiącej formuły, stworzyli coś bardzo złożonego, łącząc perfekcję i kunszt z innowacyjnością, zarówno techniczną, jak i wykonawczą. Marka Maybach jest ich symbolem po dzień dzisiejszy. Marka Mercedes-Maybach rozwija się dalej, wprowadzając kolejne modele – wkrótce także elektryczne. Na monachijskich targach IAA Mobility 2021 Mercedes-Maybach zaprezentował model „Concept EQS”, zapowiadając w ten sposób swój pierwszy w pełni elektryczny model seryjny, który ma być dostępny od 2023 r. Ten koncepcyjny SUV będzie oparty konstrukcyjnie na modułowej architekturze dla pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz klasy luksusowej i wyższej. Z okazji swojego setnego jubileuszu Mercedes-Maybach prezentuje „Edition 100” – edycję specjalną najnowszych modeli Klasy S i GLS, limitowaną do 100 egzemplarzy każdego z nich. Modele z tej specjalnej serii będzie można zamawiać od czwartego kwartału 2021 r.
Kawałek historii
Wilhelm Maybach, urodzony w 1846 r., był bliskim współpracownikiem Gottlieba Daimlera i początkowo pracował dla firmy Daimler-Motoren-Gesellschaft. Wśród wielu innowacji skonstruował także pierwszego Mercedesa, który w 1901 r. triumfował na wyścigach Tygodnia Nicejskiego. Sukces ten zapewnił Maybachowi honorowy tytuł „Króla konstruktorów” – „Roi des Constructeurs”. Wraz z najstarszym synem, Karlem, łączył on postęp techniczny z piękną formą, zamierzając tworzyć „najlepsze z najlepszych”. „Ta myśl nie opuszcza mnie w dzień i w nocy, niczym stały impuls: doskonałość techniki”, mówił Wilhelm Maybach.
Na berlińskiej wystawie samochodowej we wrześniu 1921 r. spółka Maybach Motorenbau GmbH zaprezentowała swój pierwszy produkowany seryjnie samochód. Model W 3, sprawiający wrażenie ruchomego dzieła sztuki. Był to pierwszy produkowany seryjnie niemiecki samochód wyposażony w układ hamulcowy działający na cztery koła, przekładnię planetarną i wnętrze wykończone najlepszymi materiałami. Wzbudził zachwyt publiczności i stał się legendą. Czasopismo „Motor” pisało: „Na motoryzacyjnym firmamencie wschodzi nowa gwiazda”.
W latach 20-tych i 30-tych marka Maybach stała się wyrazem charakteru i pozycji społecznej oraz uosobieniem technicznego i rzemieślniczego wyrafinowania. Krótko mówiąc, szytego na miarę luksusu. Od tej pory królowie, przemysłowcy i artyści podróżowali z szoferem okazałymi limuzynami i majestatycznymi limuzynami typu Pullman. Ponadto także przemierzali świat eleganckimi coupé, kabrioletami i roadsterami. Każdy model auta miał wyjątkowe wyposażenie, łączące precyzję wykonania z wytwornym blaskiem. W roku 1928 pewien indyjski maharadża polecił nawet ozdobić swą limuzynę złotem i rubinami. Po śmierci Karla Maybacha w 1960 r. spółkę Maybach Motorenbau GmbH przejęła Daimler-Benz AG.
W roku 2002 Maybach odrodził się jako niezależna marka
Klienci na całym świecie nabywali legendarne pojazdy, takie jak Maybach 57, Maybach 62 i Maybach 62 Landaulet, do początków roku 2013. Znów motoryzacyjna doskonałość stała się motorem działania zarówno dla inżynierów, projektantów, jak i klientów.
Od 2014 r. Mercedes-Maybach jest marką Mercedes-Benz. Oprócz seryjnych modeli Mercedes-Maybach Klasy S i GLS, marka wprowadziła na rynek również model S 600 Pullman. Ponadto limitowane modele specjalne, takie jak S 650 Kabriolet czy G 650 Landaulet. Jej najważniejszymi rynkami są Chiny, Rosja, Korea Południowa, USA i Niemcy.
Każdy z modeli nawiązuje do tradycji marki. Tworzenia „najlepszych z najlepszych” – i powstaje w dialogu z klientami w Center of Excellence w Sindelfingen koło Stuttgartu. Na życzenie, w ramach programu Mercedes-Maybach Manufaktur, nasi specjaliści dokonują również indywidualizacji pojazdów, dbając o najdrobniejsze szczegóły. Sztuka rzemieślnicza i perfekcja na najwyższym poziomie!
Nowe modele dla prawdziwych entuzjastów – Mercedes-Maybach wprowadza na rynek „Edition 100”
Obchodząc swój setny jubileusz, marka kontynuuje podróż w kierunku maksymalnej indywidualności, niezależności i komfortu, prezentując dwa zaawansowane technologicznie modele.
Najwyższej klasy SUV GLS i luksusowa Limuzyna Klasy S Mercedes-Maybach w przepiękny sposób uhonorują „Edition 100” – uszlachetniona edycja o limitowanej liczbie egzemplarzy. Charakterystyczne elementy Maybacha, np. imponującą osłonę chłodnicy, zdobi tu emblemat marki. Zarówno Klasa S, jak i GLS są ręcznie lakierowane w tych samych dwóch barwach – kolorze srebrnym high-tech i błękicie żeglarskim – oraz otrzymały specjalnie zaprojektowane skórzane wykończenie wnętrza w kolorach biel kryształowa designo/srebrnoszary pearl.
Logo marki wraz z inskrypcją „Edition 100” widnieje na słupkach C (Klasa S) lub D (GLS), a także różnych schowkach i iluminowanych panelach we wnętrzu. Napis „Edition 100” zdobi też osłony piast kół. Kute obręcze kół GLS i obręcze kół Klasy S połyskują w nowym szarym wykończeniu.
Ekskluzywność modeli specjalnych podkreśla dodatkowo pokrowiec na samochód z ikonicznym podwójnym M, jak również elegancka walizeczka w rozmiarze aktówki, wykonana ręcznie z miękkiej, krystalicznie białej lub czarnej skóry – na klucze i dokumenty. W związku z edycją jubileuszową również wieloletni partnerzy marki Mercedes-Maybach projektują ściśle limitowane serie specjalne swoich wyrobów. Przykładowo partner licencyjny marki Maybach, Icons of Luxury, oferuje wysadzane diamentami wieczne pióro z kolekcji Maybach the Peak, natomiast manufakturowy wytwórca wyrobów ze srebra i jachtów, Robbe & Berking – kieliszek do szampana ze specjalnie zaprojektowanym grawerunkiem.
Modele „Edition 100” będą dostępne u dealerów na pierwszych rynkach od początku 2022 r., a na kolejnych w przeciągu roku. Oba modele, w limitowanych ilościach, znajdą się w ofercie także na rynku polskim.
Mercedes-Maybach jako marka twórcza – ekspresja osobistego stylu życia
Już przed stu laty Karl Maybach współpracował z najlepszymi firmami specjalistycznymi, aby przy budowie nadwozi sprostać życzeniom swoich klientów i dostosować się do ich stylu. Łączył wysoką jakość techniczną z indywidualnym wzornictwem i perfekcyjnym wykonaniem. Każdy jego samochód był inny. Każdy z producentów nadwozi uzupełniał znakomitą konstrukcję układu jezdnego i silników wysokiej jakości wyposażeniem i ręcznie wykonaną zabudową. Klienci postrzegali swoje samochody jako oryginalne kreacje z charakterem. Powstawały eleganckie unikaty, arcydzieła przeznaczone dla koneserów i kolekcjonerów.
U początków luksusu auta leży nieustanna innowacyjność – tak wtedy, jak i dziś. Wymaga ona inspiracji, impulsów z zewnątrz, od kreatywnych partnerów – takich jak pierwsi konstruktorzy nadwozi. Dla marki Mercedes-Maybach najwyższy luksus w nowoczesnej formie zawsze oznaczał promowanie kreatywności i starania, aby estetyka w harmonii z techniką stawała się indywidualnym doświadczeniem.
Źródło: Daimler