Siedem debiutów: Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego, odbywającego się w dniach 5-15 marca w Genewie, Audi prezentuje siedem nowych modeli. Obok koncepcyjnego Audi prologue Avant, na stoisku czterech pierścieni zobaczyć można cztery wersje nowego Audi R8. Pokazywane tu Audi Q7 e tron quattro to z kolei pierwsza hybryda typu plug-in z rodziny Q, a Audi RS 3 Sportback jest zdobywcą najwyższego miejsca na podium w kategorii najmocniejszych na świecie samochodów kompaktowych.
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, Audi prezentuje drugą generację wyścigowego super samochodu R8. Umieszczony centralnie silnik V10 i opracowany od nowa napęd quattro zapewniają sportowe osiągi, czego przykładem jest topowa wersja modelu o mocy 449 kW (610 KM), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.
Druga generacja Audi R8 jest doskonałą bazą dla tworzenia kolejnych modeli. Kolejny ewolucyjny stopień elektrycznego, sportowego R8 e-tron ma moc 340 kW i moment obrotowy 920 Nm. Dzięki nowego typu akumulatorom, zasięg samochodu w porównaniu z poprzednikiem wzrósł dwukrotnie. Teraz wynosi ponad 450 km.
Nowe, wyścigowe Audi R8 LMS skonstruowano według wytycznych zgodnych z regulaminem GT3, który zacznie obowiązywać od sezonu 2016. Jeszcze w tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiągi są znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy łączy ok. 50 procent wykorzystywanych w obu modelach części.
Q7 e‑tron quattro to drugi stworzony przez inżynierów z Ingolstadt model z napędem hybrydowym typu plug‑in. Ten duży SUV jest pierwszym na świecie samochodem hybrydowym typu plug‑in z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym i stałym napędem na cztery koła. Napędzane prądem z akumulatora litowo-jonowego Audi Q7 e‑tron quattro, w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km (testy NEDC), jest ciche, mocne i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery.
Gdy do napędu dołączymy jednostkę wysokoprężną, łączny zasięg auta wzrośnie do1410 km. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug‑in, Audi Q7 e-tron quattro spala 1,7 litra oleju napędowego, emitując mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie.
Audi RS 3 Sportback – najsilniejszy na świecie samochód kompaktowy klasy premium – oddaje swemu kierowcy aż 270 kW (367 KM) czystej mocy. Silnik 2.5 TFSI rozpędza to pięciodrzwiowe auto do 100 km/h w rekordowym czasie 4,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Ogromna siła ciągu, duży potencjał obrotów i niepowtarzalny dźwięk – gardłowy, znany od czasów pierwszych modeli quattro odgłos pięciocylindrowego silnika, to najbardziej charakterystyczne cechy tego modelu. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przełączająca biegi jeszcze szybciej niż w jego świetnym poprzedniku, przekazuje moc jednostki napędowej 2.5 TFSI stałemu napędowi na cztery koła quattro. Samochód skonstruowano tak, by dawał maksymalną radość z jazdy.
Audi prologue Avant – nowa interpretacja filozofii Avant – łączy dynamikę, formę i funkcjonalność w perfekcyjną jedność. Ten pięciodrzwiowy samochód o długości 5,11 m, szerokości 1,97 m i pionierskiej koncepcji karoserii, bez wątpienia plasuje się w klasie pojazdów luksusowych. Jest przy tym bardzo sportowy, a jednocześnie wyjątkowo elastyczny. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu, technika jest wręcz namacalna. Kierowca i maksymalnie troje pasażerów delektować się może luksusowym wnętrzem, a dzięki najwyższej jakości architekturze infotainment
i systemom connect, komunikują się cyfrowo z otoczeniem.
Audi prologue Avant posiada napęd hybrydowy zapożyczony z Audi Q7 e‑tron quattro, który w tym studyjnym pojeździe jest jeszcze bardziej wydajny. Moc systemowa 335 kW (455 KM), którą zapewniają wspólnie jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.