Mazda już piąty rok z rzędu dostarcza na rynek Stanów Zjednoczonych gamę modeli cechujących się największą wydajnością w zakresie zużycia paliwa. Taki wniosek wynika z corocznego raportu Light Duty Fuel Economy Trends* (na temat tendencji w zakresie wydajności paliwowej pojazdów lekkich i prywatnych), opublikowanego w ubiegłym tygodniu przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA (Environmental Protection Agency).
Średnie zużycie paliwa przez modele Mazdy (w ustawieniach fabrycznych producenta), sprzedawanych w trakcie roku modelowego 2016 na rynku Stanów Zjednoczonych, wynosiło 29,6 mpg (7,95 l/100 km) w cyklu mieszanym. Wynik ten stanowi poprawę o 0,4 mpg (0,11 l/100 km) w stosunku do wyniku z roku ubiegłego. Ponadto, Mazda zanotowała również najniższe średnie emisje CO2 wśród wszystkich badanych producentów, z wynikiem 301 g/milę (187 g/km). Średnie zbiorcze z całego rynku amerykańskiego wyniosły, odpowiednio, dla zużycia paliwa 24,7 mpg (9,5 l/100 km), a dla emisji dwutlenku węgla 359 g/milę (223 g/km). W swoich obliczeniach EPA stosuje dane skorygowane, które uznaje się za wierne odzwierciedlenie wartości występujących w warunkach rzeczywistej eksploatacji. W obliczeniach uwzględnia się parametry wszystkich pojazdów sprzedawanych w ciągu danego roku modelowego, a wielkości średnie obliczane są w oparciu o wolumen sprzedaży.
Czynnikiem, który ma decydujący wpływ na zajmowanie przez Mazdę już od pięciu lat pierwszego miejsca na liście EPA, jest stosowana przez tego producenta Technologia SKYACTIV. Występuje ona w całej gamie modeli Mazdy i obejmuje swoim zakresem gamę lekkich silników, skrzyń biegów oraz podwozi i nadwozi. To osiągnięcie japońskiego producenta szczególnie odzwierciedla jego starania na rzecz udoskonalania silników spalinowych w celu zapewnienia ich atrakcyjnych parametrów w rzeczywistej eksploatacji i niskiego zużycia paliwa.