Audi otwiera w Monachium cyfrowy salon sprzedaży. Marka konsekwentnie rozbudowuje portfolio zrównoważonych, cyfrowych usług detalicznych w salonach dealerskich. Marka z czterema pierścieniami w logo otworzyła w Monachium nowy, pilotażowy salon sprzedaży. A w nim nowe doświadczenia związane z marką dla gości i klientów.
- Pierwszy salon sprzedaży stworzony w myśl kompleksowej koncepcji Audi Progressive Retail
- Cyfrowe środki komunikacji pozwalają doradzać klientom bez względu na miejsce ich pobytu
- Hort Hanschur, szef pionu Retail Business Development and Customer Services mówi: “Konsekwentnie wdrażamy podejście zrównoważone środowiskowo i zorientowane na klienta”
W salonie Audi, w ramach pilotażowego projektu prezentuje skoncentrowane w jednym miejscu najnowsze innowacje z dziedziny zrównoważonego rozwoju, architektury i cyfryzacji. We współpracy z dealerami konsekwentnie wdraża założenia zrównoważonego rozwoju i cyfrowych sieci. Dzięki temu może zaoferować klientom nowe, tworzone na miarę, wszechstronne i pozytywne doświadczenia.
Zrównoważony środowiskowo i cyfrowy salon sprzedażowy
Dla Audi salon ten jest projektem wzorcowym jeśli chodzi o osiągniętą efektywność energetyczną i zrównoważony rozwój. Na fasadzie budynku po raz pierwszy zastosowano materiał neutralny pod względem emisji CO2. Audi opracowało go wspólnie z berlińskim start-upem Made of Air. A który został zaprojektowany specjalnie z myślą o marce rodem z Ingolstadt. Zastosowany materiał trwale wychwytuje atmosferyczny dwutlenek węgla. Ponadto dach salonu pokryty jest instalacją solarną. Inteligentny system sterowania oświetleniem oraz żaluzje przeciwsłoneczne zapewniają idealne oświetlenie wewnątrz budynku, który może funkcjonować bez użycia paliw kopalnych.
Dla kierowców pojazdów z napędem elektrycznym, na zewnątrz salonu dostępny jest punkt szybkiego ładowania o mocy 150 KW lub 75 KW. Zaś w garażu podziemnym znajduje się pięć kolejnych punktów ładowania. Energia dla tych punktów pochodzi z przez dachowej instalacji solarnej. W ciągu dnia jest ona magazynowana w systemie akumulatorów. Ten neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla salon, jest pierwszym na świecie obiektem Audi, który otrzymał certyfikat Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen. (Niemieckiego Stowarzyszenia na rzecz Zrównoważonego Budownictwa).
Cyfrowe punkty kontaktu potęgują doświadczenia tworzone przez markę
W salonie można zauważyć szereg nowych elementów, a grafiki ścienne ilustrują najnowszą kampanię marki z jej mottem „Future is an attitude”. Nowe umeblowanie, cieplejsze kolory, ekskluzywne, stworzone specjalnie dla Audi nagłośnienie i wysokiej klasy zapachy, zapewniają przyjemną atmosferę.
Za pomocą nowoczesnych konfiguratorów, sprzedawcy dokonują fotorealistycznej prezentacji poszczególnych modeli Audi. W trzech wymiarach wyświetlane są pożądane przez klientów konfiguracje. Ponadto pojazdy, które znajdują się na stanie w innych placówkach prowadzonych przez Audi München GmbH. W celu uzyskania indywidualnego doradztwa, potencjalni klienci nie muszą nawet być nawet obecni w sklepie. Dzięki zastosowaniu technologii chmury i okularów z efektem rozszerzonej rzeczywistości, doradcy Audi Live przenoszą punkt sprzedaży wprost do domu klienta.
Audi zrealizowało ten projekt w dzielnicy Trudering w Monachium, we współpracy z Volkswagen Immobilien GmbH, działem VW zajmującym się nieruchomościami. Cztery pierścienie planują wdrożenie innowacji w kolejnych nowo budowanych i odświeżanych salonach dealerskich zarówno w Niemczech, jak i w innych krajach.
Źródło: Audi