Przedsiębiorcy, obywatele i organizacje mogą wirtualnie poprzeć Manifest „Marki Polska”, który zachęca inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego.
30 czerwca podczas Forum Brandingu, które odbyło się na Stadionie Narodowym w Warszawie, kilkanaście organizacji biznesowych i marketingowych podpisało Manifest „Marki Polska”. Organizatorzy przedsięwzięcia za pomocą Manifestu apelują o to, by rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP poświęcili więcej uwagi marce Polska. Obecnie każdy może wirtualnie podpisać się pod manifestem, który zachęca do stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego.
Od 25 lat Polska nie jest w stanie wypracować pomysłu na narodowy branding. Traci na tym państwo, przedsiębiorstwa i Polacy, bo silna marka zwiększa rozpoznawalność i reputację kraju na świecie, wzmacnia atrakcyjność polskich produktów w kraju i za granicą, przyciąga turystów i inwestorów, a w efekcie zwiększa miejsca pracy. Nie tylko przedstawicielom organizacji biznesowych i marketingowych zależy na poprawie wizerunku Polski. Dlatego stworzyliśmy stronę internetową, za pomocą której każdy może poprzeć Manifest Marki Polska – mówi Paweł Rabiej, partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz THINKTANK.
Od 25 lat polska gospodarka rośnie w siłę. Za naszą obecną pozycją gospodarczą – 23. miejsce w świecie, nie idzie renoma marki kraju, która jest sklasyfikowana na 45. miejscu w rankingu Future Brands. Tymczasem silna marka kraju wzmacnia postrzeganie rodzimych produktów i usług, zwiększa potencjał gospodarczy, tworzy nowe miejsca pracy, rozwija dumę i zadowolenie obywateli – mówi Paweł Tyszkiewicz, prezes fundacji „Marka dla Polski”, sygnatariusza manifestu.
Manifest Marki Polska został ogłoszony podczas FORUM BRANDINGU zorganizowanego przez ośrodek THINKTANK. Było to największe w Polsce wydarzenie poświęcone nowoczesnemu podejściu do budowania marek. Liderzy firm, eksperci od marketingu i zarządzania marką podsumowali ćwierć wieku brandingu w Polsce. Poruszyli także kwestie w trendach, które zdeterminują tworzenie silnych marek w przyszłości. Uczestnicy forum rozmawiali również o tym, co łączy marki, które zyskały największe zaufanie klientów.