Według raportu konsorcjum Global Entrepreneurship Monitor (GEM) w ostatnich dwóch latach aktywność biznesowa kobiet w Polsce wzrosła aż o 36 proc. To najlepszy wynik spośród 74 przebadanych państw. Z kolei co trzecia firma w Polsce założona i zarządzana jest przez kobietę. Nasz kraj zajmuje 7. miejsce na świecie pod względem liczby przedsiębiorczych kobiet – ta, wynika z ostatniego* raportu Mastercard Index of Women Entrepreneurs. Dwa lata temu wskaźnik ten wynosił 6 proc. Chodzi tu zarówno o kobiety stojące na czele dużych firm, jaki i o szefowe małych i średnich przedsiębiorstw, które przyczyniają się do rozwoju regionu.
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką już po raz 10 organizuje Ogólnopolski Konkurs Bizneswoman Roku. Jest o co walczyć, ponieważ podczas jubileuszowej edycji przyznanych zostanie aż dziesięć cennych nagród w różnych kategoriach. Szefowe mniejszych biznesów będą ze sobą rywalizowały w kategorii „Pomysł na Start/Biznes lokalny”, a te działające od lat i osiągające milionowe przychody nagrodzone zostaną w kategorii „Biznes Roku”. Ale nie tylko. Zgłoszenia są przyjmowane w 5. kategoriach otwartych: Biznes Roku z dwiema podkategoriami: Firma: przychód poniżej 10 mln zł oraz Firma: przychód powyżej 10 mln zł, Start-up Roku, Liderka w Nowych Technologiach, Działalność społeczna.
Cel konkursu to przede wszystkim promowanie przedsiębiorczych kobiet na skalę ogólnopolską oraz wspieranie ich w stawianiu na własny biznes i jego rozwój. Ważnym aspektem jest również włączanie w dyskusję o zmianach mężczyzn na kluczowych stanowiskach – tak, by mogły one następować szybciej. Warto zaznaczyć, że ideę Ogólnopolskiego Konkursu Bizneswoman Roku wspierają takie osobowości jak dr Irena Eris czy Anna Lewandowska oraz wielu ekspertów ze świata biznesu, nauki i mediów.
Wyróżnienie w konkursie nie tylko przynosi prestiż i rozgłos medialny, ale także zwiększa zaufanie do firmy. Skutkiem tego może być wzrost liczby klientów i nowe perspektywy biznesowe. To także możliwość zdobycia cennych, branżowych kontaktów oraz nagród. W kategorii Biznes Roku na laureatki czekają studia MBA ufundowane przez UW@MBA, pakiet „Cyfrowa transformacja” ufundowany przez Microsoft, a w kategorii „Pomysł na Start/Biznes lokalny” nagroda pieniężna, które wesprze rozwój firmy.
Dotychczasowe laureatki Ogólnopolskiego Konkursu Bizneswoman Roku są przedstawicielkami różnych branż, a uwagę zwraca rozpiętość geograficzna biznesowych przedsięwzięć. To mit, że odnoszącą sukcesy firmę da się prowadzić tylko z Warszawy. Niestety, o sukcesach przedsiębiorstw z innych części Polski słyszymy rzadziej. Konkurs Bizneswoman Roku wypełnia tę lukę.
Przez ostatnie 10 lat nagrodzonych zostało ponad 100 kobiet. Tytuł Bizneswoman Roku zdobyły m.in. Monika Żochowska i Ewa Dudzic, twórczynie firmy Phenicoptere i marki GLOV oraz Zuzanna Sielicka-Kalczyńska i Julia Sielicka-Jastrzębska, twórczynie Whisbear.
Zgłoszenia do 20 listopada 2018 roku można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl. Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny.
Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 10 lat nagradza sukcesy kobiet w biznesie, nauce i kulturze i nagłaśnia je na skalę ogólnopolską. Przed uczestniczkami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu, nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Fundacja koncentruje się na wzmacnianiu pozycji kobiet i zwiększaniu ich aktywności zawodowej, budowaniu różnorodności i wspieraniu młodych ludzi w rozwoju zawodowym i osobistym. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl oraz www.sukcestoja.pl.
Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: Coca-Cola Poland Services
Partnerzy kategorii: BGŻ BNP Paribas, DPD Polska, Huawei, IGT Poland
Partner edukacyjny: Microsoft
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy: Ambasada Australii, Shell, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Vital Voices
Patroni medialni: Forbes, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Polska The Times, Polska Press Grupa, Chillizet, Polsat Cafe, HiCash, Sukces Pisany Szminką