Infokioski zmieniają postrzeganie marki wśród klientów sklepów detalicznych. Właściciele sklepów mogą wykorzystywać technologiczny potencjał multimedialnych kiosków informacyjnych do prezentowania personalizowanej palety produktów dla każdego klienta osobno, informowania o produktach w ofercie promocyjnej, zachęcania do udziału w programie lojalnościowym czy usprawnienia obsługi transakcyjnej. Infokioski w handlu detalicznym zapewniają zróżnicowane narzędzia do budowania pozytywnego doświadczenia kontaktu z marką. Przedstawiamy poniżej kilka najważniejszych powodów, dlaczego warto zainstalować infokiosk, w każdym sklepie detalicznym.
Znajdowanie właściwych produktów
Infokioski pomagają klientom w znalezieniu produktów, których poszukują. Nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych, ale także w pasażach handlowych, sklepach wielobranżowych,infokioski pomagają klientom w odnalezieniu właściwego działu, produktu lub usługi. Właściciele sklepów mogą wykorzystywać spektrum multimedialnych możliwości do kreowania lepszej (czytaj efektywniejszej) obsługi klientów.
Cyfrowa reklama
Infokioski w sklepach detalicznych są wygodnym i angażującym medium reklamowym. Są najbliżej klienta w miejscu zakupu. Cyfrowy format reklamy pozwala na różnorodność komunikacji: pliki audio-video, zdjęcia, infografiki, komunikaty tekstowe. Atrakcyjny przekaz, angażujące treści i dopasowanie wyświetlanego komunikatu budują świadomość marki, zmieniają jej postrzeganie przez klientów.
Pełna dostępność produktów
Zarządzanie produktami i stanami magazynowymi może być łatwiejsze dzięki wykorzystaniu infokiosków. Dotykowe ekrany multimedialne ustawione przy sklepowych półkach zachęcają klientów do przejrzenia pełnej gamy produktów, złożenia zamówienia z dostawą do domu. To szczególnie przydatne rozwiązanie w przypadku produktów wielkogabarytowych, ekskluzywnych lub bardzo niszowych, produkowanych na zamówienie. Najczęściej jednak spotykamy infokioski w sklepach sieciowych, które oferują możliwość sprawdzenia dostępności wybranego produktu w innych placówkach sieci.
Składanie zamówień
Przedsiębiorcy detaliczni mogą wykorzystywać infokioski, by inspirować klientów do samodzielnych zakupów, bezpośredniego składania zamówień. Dzięki wykorzystaniu tych urządzeń do przyjmowania zamówień, pracownicy działów obsługi klientów mają więcej czasu na bieżącą obsługę i właściwy serwis sprzedaży. Warto pamiętać, że infokioski istotnie redukują koszty obsługi klientów.
Transakcje
Infokioski wyposażone w terminale płatnicze zapewniają klientom szybką i łatwą finalizację zakupów. Samoobsługowe stanowiska płatnicze uwalniają klientów od oczekiwania w kolejkach do kasy, a dla właścicieli sklepów są szansą na optymalizację kadr i dedykowanie większych zasobów do obsługi klientów podczas wyboru, wyszukiwania produktów w sklepie.
Lojalność klientów
Infokioski zwiększają lojalność klientów. W jaki sposób? Wyświetlają celowe komunikaty, dopasowane oferty specjalne. Informują o promocjach, darmowych kuponach, konkursach i nagrodach. Zwiększają zyski kreując lojalność wobec marki. Lojalność wyrażoną w powtarzalnych zakupach i rekomendacjach.
Badania marketingowe
Infokioski są niezwykle pomoce w prowadzeniu badań marketingowych. Badania opinii klientów prowadzone w punktach sprzedaży dostarczają niezwykle cennych informacji, spontanicznych reakcji. Właściciele i kierownicy placówek detalicznych mogą lepiej dopasować ofertę sklepu do potrzeb i oczekiwań klientów.
Czy potrzebujesz więcej argumentów za wykorzystaniem infokiosków w sklepach detalicznych?

Opracowanie: strong-signal.pl