Sezon świąteczny to najważniejszy okres dla handlowców. Wielu z nich w tym dość krótkim okresie wypracowuje dużą część rocznego dochodu. Obecnie sezon zaczyna się pod koniec listopada (od Black Friday) i trwa aż do chińskiego Nowego Roku (pod koniec stycznia lub na początku lutego). Oto 3 kroki do świątecznego sukcesu sprzedażowego.
Krok 1: Po pierwsze technologia
Przede wszystkim należy upewnić się, że witryna jest zoptymalizowana pod kątem użytkowników korzystających z małych ekranów dotykowych. Już jedna czwarta Europejczyków robi zakupy z poziomu urządzeń mobilnych 2–3 razy w miesiącu a 7 proc. kupuje w ten sposób każdego dnia. Ważne jest także, aby poprawić czas ładowania strony – skrócenie średniego czasu ładowania strony o 1,6 sekundy może zwiększyć roczne dochody sklepu o 10 proc.
Warto zapewnić e-konsumentom szeroki wachlarz opcji płatności. Aż dwie trzecie z nich stwierdziło, że zrealizuje płatność „tylko pod warunkiem, że będzie dostępna opcja, którą zna np. PayPal”. Klienci chętniej kupują także na zagranicznych stronach, które pokazują ceny w ich walucie lokalnej – 3 na 4 z nich deklaruje, że woli płacić w swojej walucie.