Na polskim rynku to coraz częściej spotykane zjawisko. Dla obydwu stron korzystne, bo dzięki niemu realizują swoje cele, a jednocześnie dzielą koszty, co czyni inwestycję znacznie bardziej opłacalną. Jak co-branding wygląda w świecie Komputronika? Opowiedział o tym Sławomir Komiński, Dyrektor E-Commerce podczas Digital Marketing Heroes w Warszawie.
Wymiana korzyści przez dwie lub więcej marek znana jest już od dawna. W ostatnich latach, szerokim echem odbiło się połączenie sił Huawei z legendą świata fotograficznego, marką Leica. Od wielu lat wspólnie działa McDonald’s i Disney. Dzięki ich kooperacji, dzieci odwiedzające jedną z najpopularniejszych na świecie restauracji fast food mogą cieszyć się zabawkami nawiązującymi do ulubionych bajek.
Na polskim rynku z co-brandingu z dużą swobodą korzysta Komputronik. Dzięki dobrym relacjom z markami, które znajdują się w ofercie sklepu, pole do działania pozostaje bardzo szerokie.
„1+1 daje wynik 2, ale w idealnym świecie co-brandingu z tego samego równania powinniśmy otrzymać 3. Właśnie tego oczekujemy współpracując z naszymi partnerami, z którymi wspólnie pracujemy nad efektywnością naszych reklam, kampanii i podejmowanych działań” opowiadał Dyrektor E-Commerce.
Jako jeden z powodów, dla którego Komputronik chętnie wchodzi w kooperację z innymi markami, przywołuje wynik jednej z akcji i wzrost sprzedaży o 114,12% w trakcie jej trwania.
Przykład Komputronika pokazuje, jak wielopoziomowa może być wymiana korzyści pomiędzy różnymi brandami. Wspólnie z Lego sklep tworzy specjalną kategorię, dostosowaną do potrzeb indywidualnego klienta. Pozwala wybierać spośród klocków grupowanych według kategorii wiekowych i korzystać ze specjalnych ofert, co znacznie ułatwia zakupy. Z marką Kingstone przeprowadzono akcję remarketingową, w której klienci zainteresowani gałęzią „nośniki pamięci” otrzymywali podpowiedzi produktów Kingstone, które najlepiej odpowiadały temu, czego szukali.
Często wspólnie z vendorami dzieli się efektami kampanii reklamowych, tych online, lecz również słyszanych w radio czy widzianych na citylightach w największych miastach.
Jakie są zasady owocnej współpracy? „Przede wszystkim należy pamiętać o zasadzie, że celem co-brandingu jest to, że wygrywają dwie strony. Tutaj musi być win-win, czyli wzajemny sukces. Tylko pracując na wspólny cel możliwe jest osiągnięcie oczekiwanych efektów” – podczas konferencji Digital Marketing Heroes 2017 opowiadał Sławomir Komiński.
Digital Marketing Heroes to konferencja poświęcona marketingowi cyfrowemu, która w tym roku odbyła się już 4 raz. Pośród prelegentów oprócz Sławomira Komińskiego znalazł się również m.in. Krzysztof Radoszewski z UberEATS czy Jacek Kowalski z Neuroide.
Źródło: Komputronik