Jako specjaliści z branży marketingu oraz fani najnowszych technologii, często poszukujemy ciekawych i skutecznych rozwiązań dotyczących szeroko pojętej komunikacji, reklamy oraz działań marketingowych. Dlatego szczególnie zainteresowaliśmy się projektami z zakresu Digital Signage, czyli nowoczesnej technologii umożliwiającej cyfrową emisję treści na nośnikach multimedialnych. Jest to koncepcja, która ma szansę zupełnie zmienić działanie przedsiębiorstw na wielu płaszczyznach ich funkcjonowania.
Czym właściwie jest Digital Signage, jakie korzyści płyną z jego zastosowania, w jaki sposób działa i do czego się go wykorzystuje? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w cyklu artykułów poświęconych właśnie Digital Signage.
Nowoczesny marketing powinien zawierać w sobie oryginalny pomysł, ciekawą formę prezentacji oraz treści dostosowane do indywidualnych preferencji odbiorców. Reklama danego produktu pokazana w odpowiednim miejscu, dopasowana do warunków pogodowych i dobrana pod kątem potencjalnych nabywców, będzie bardziej skuteczna i efektywna niż zwykły baner powieszony w przypadkowym miejscu. Przykładem może być reklama lodów wyświetlana w upalny, słoneczny dzień, w pobliżu sklepów spożywczych.
Skutecznym narzędziem, który stanowi odpowiedź na globalne trendy i potrzeby współczesnych konsumentów jest właśnie Digital Signage. Pod pojęciem tym kryje się zintegrowana forma komunikacji za pośrednictwem wyświetlaczy elektronicznych emitujących treści (wszelkie informacje, reklamy, przydatne wiadomości) zgodne z upodobaniami i atrybutami odbiorców, określonym czasem oraz miejscem. Przykładem mogą być monitory w dużych obiektach handlowych, gdzie wyświetlane treści są stale nadzorowane, dopasowane do danej grupy odbiorców i prezentowane w odpowiednim momencie.
Technologia Digital Signage realizuje dwa niezwykle istotne cele: pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy i czasu. Jednym ze sztandarowych przykładów systemów realizujących wskazane wcześniej cele jest aplikacja Strong Signage. To przejrzysty system, który ułatwi zaplanowanie kampanii reklamowej, stworzenie pętli reklamowych i przekazanie ich do monitorów w sposób szybki, niezawodny i skuteczny, przy minimalnym wsparciu pracy człowieka. Treści mogą być na bieżąco aktualizowane, odpowiednio dopasowane do odbiorcy, sytuacji i miejsca, a nawet warunków meteorologicznych.
System Digital Signage wykorzystywany jest m.in. na dworcach, lotniskach, w urzędach, szpitalach, centach handlowych, wewnątrz oraz na zewnątrz budynku. Wszędzie tam, gdzie ważna jest kompletna, aktualna czy ciekawa informacja.
Innym przykładem, gdzie technologia Digital Signage sprawdzi się doskonale, są specjalne interaktywne, multimedialne stanowiska informacyjne, potocznie nazywane infokioskami bądź totemami informacyjnymi. Ich zadaniem jest oferowanie usług reklamowych, sprzedażowych oraz informacyjnych, które do niedawna świadczone były wyłącznie przez człowieka. Infokioski najczęściej wykorzystywane są w miejscach takich jak centra handlowe, muzea, kina, punkty informacji miejskiej, czy biblioteki.
Kiosk informacyjny to nie tylko ekran, ale także zintegrowany z nim komputer oraz wszelkie urządzenia peryferyjne, takie jak klawiatury, drukarki czy kamery.Niektóre z nich wyposażone są w czujniki ruchu lub czytniki kodów kreskowych oraz kodów QR. Kiosk informacyjny jest z założenia przyjazny i funkcjonalny, bowiem zasada interakcji z nim przypomina obsługę standardowego tableta czy smartfona. Efektywność Infokiosku i jego zauważalność wiąże się oczywiście z odpowiednią lokalizacją, gdzie bezpośrednie zaangażowanie człowieka nie będzie możliwe lub mile widziane.
Nowoczesne technologie są niezwykle skuteczne i oszczędzają wydatki związane z tworzeniem stanowisk pracy. Pomagają nam w codziennych czynnościach, ułatwiają funkcjonowanie w miejskich dżunglach, pozwalają zaoszczędzić także nasz czas. Stanowią idealne źródło i nośnik informacji, a przy tym są niezawodne. Jako świadomi konsumenci musimy jedynie iść z duchem czasu i nauczyć się efektywnie wykorzystywać i sprawnie zarządzać dostępnymi nam urządzeniami.