Twórca sukcesu największego polskiego producenta AGD został laureatem pierwszej edycji nagród Przedsiębiorca Roku magazynu „Forbes”, jakie zostały wręczone podczas IV Kongresu Polskiego Kapitału. Tytuł w kategorii Biznesowy Ambasador Roku został przyznany za prezentację Polski na arenie międzynarodowej przez Grupę Amica.

Amica generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży kompleksowego portfolio sprzętu AGD na blisko 70 rynkach zagranicznych. Skupia się na Europie, gdzie znajdują się jej największe obecnie rynki zbytu – Polska, Niemcy, Francja, Wlk. Brytania, Rosja i Skandynawia.

– Dziękuję za nagrodę Biznesowego Ambasadora Roku magazynu „Forbes” w imieniu Prezesa Rutkowskiego, ale również w imieniu całego zespołu Grupy Amica, liczącego blisko 3 tys. osób. Wszyscy pracujemy na to, aby Amica – polska spółka notowana na GPW – była dobrą wizytówką Polski na świecie. To przekłada się również na sukces finansowy – powiedział Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych, który odebrał nagrodę w imieniu Prezesa Jacka Rutkowskiego.

– Mamy ambicje rosnąć na obecnych rynkach oraz odnosić sukcesy na kolejnych. Dynamicznie zwiększamy skalę m.in. we Francji, gdzie przejęliśmy spółkę dystrybucyjną Sideme. Ekspansja biznesowa dotyczy również innych krajów, w czym pomagają nam wysokiej jakości produkty oraz lokalne silne marki – Amica, CDA, Hansa, Gram. Rozpoczynamy właśnie kolejny rozdział dzięki możliwości używania marki Fagor, niezwykle zakorzenionej w Hiszpanii, czyli rynku, z którym wiążemy bardzo duże nadzieje. Marka Fagor wykreuje również popyt na sprzęt grzejny z wielkopolskich Wronek w takich krajach jak Portugalia czy Francja, a także na Bliskim Wschodzie czy w Afryce Północnej – dodał Michał Rakowski.

W ramach aktualizacji strategii HIT2023 Amica zamierza wejść do grona trzech największych producentów sprzętu grzejnego w Europie, osiągając w roku 2023 skonsolidowane przychody na poziomie 4 mld zł. Efekty podejmowanych działań widać już obecnie. Porównując rok 2018 do roku 2013 (bazowy dla strategii HIT2023), przychody wzrosły o około 80%, do ponad 2,9 mld zł, a w ramach ekspansji sprzedażowej największym obszarem przychodowym stała się Europa Zachodnia.

Kongres Polskiego Kapitału to największe w kraju wydarzenie, organizowane przez magazyn „Forbes”, służące wymianie doświadczeń właścicieli i menedżerów dużych polskich przedsiębiorstw. Po raz pierwszy w 15-letniej historii magazynu „Forbes” przyznane zostały własne nagrody Przedsiębiorcy Roku magazynu „Forbes”, będące uhonorowaniem dokonań polskiego biznesu. Wśród pięciu kategorii znajduje się Biznesowy Ambasador Roku.

materiał prasowy