Wielkanoc to nie tylko okres specjalnych rabatów, ale także wzmożony czas dla reklamodawców. Bez wątpienia, sezon świąteczny przynosi najwyższe wartości CPM w ciągu roku. Ważne jest, aby każdy wydawca miał opracowaną strategię wykorzystania świąt w celu maksymalizacji dochodów z ruchu na stronie. Na co warto zwrócić uwagę przy jej tworzeniu? Odpowiedź poniżej.

Krok 1: Ograniczenie częstotliwości

Zdarza się, że wydawcy ustawiają limit wyświetleń na danej stronie. Gdy nadchodzi okres świąteczny należy mieć pewność, że wskaźnik wyświetleń nie jest ograniczony żadnymi liczbami. Gdy wspomniane parametry mają ustawiony szeroki przedział, wówczas powierzchnia jest bardziej konkurencyjna w porównania z innymi stronami.

Krok 2: Sieć reklamowa

Wybór odpowiedniego partnera jest niezwykle istotny. Tylko najlepsze sieci reklamowe mogą zaoferować prawie 100% współczynnik fill rate, a także oferować stawki premium. Dzięki odpowiedniej konfiguracji, taka sieć dotrze z przekazem do osób faktycznie zainteresowanych daną ofertą.

Krok 3: Aktualne i unikatowe treści

Ważne, aby treści na stronie były bieżące i odpowiadały aktualnym trendom. Dzięki Google Analytics, wydawcy mają możliwość sprawdzenia konkretnych dat i wpisów z zeszłego roku oraz na podstawie ich popularności i klikalności zaplanować aktualną strategię.

Krok 4: Pokrycie formatu

W momencie, gdy stawki osiągają wysokie progi a zapotrzebowanie na reklamę jest duże, nie może dochodzić do sytuacji, podczas których kreacja nie ma się gdzie wyświetlić, tzn. zastosowane rozmiary placementów są niestandardowe i nie umożliwiają wyświetlania najbardziej pożądanych przez reklamodawców formatów reklam. Poprzez zastosowanie szerokiego spektrum możliwych do wyemitowania formatów reklamowych, można zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia odpowiedniej reklamy konkretnemu użytkownikowi, a przez to zwiększyć klikalność, a tym samym przychody.

Krok 5: Oferty bezpośrednie

Często bywa tak, że reklamodawcy zwiększają swoje budżety, właśnie okresie świąt. Warto skontaktować się z ich przedstawicielami celem uzyskania aktualnych i bezpośrednich ofert, uwzględniających podniesione i bieżące środki. Szansa na wyższe zarobki jest tym większa im większe jest zaangażowanie reklamodawców w osiągnięcie celów.

Krok 6: Header Bidding

Jak wiadomo, w przypadku zastosowania header bidding wydawcy mogą wyeliminować przejście każdego zapytania reklamowego przez waterfall. Oznacza to, że wydawcy mogą mieć dostęp do większej liczby zapytań reklamowych, a co za tym idzie mogą realnie zwiększyć współczynnik wypełnienia strony. Header Bidding pozwala sprzedawać zasoby reklamowe tym, którzy oferują lepsze stawki oraz mieć wgląd do każdego wyświetlenia.

Święta to dla wydawców doskonały czas na zwiększenie ruchu na stronie i monetyzację powierzchni. Oczywiście, pod uwagę branych jest kilkanaście czynników, które określają wydajność poszczególnych witryn. Wspomniane wskazówki pozwolą w znacznym stopniu zwiększyć dochód z pojedynczych odwiedzin strony, ale nie gwarantują pełnego sukcesu. Tylko współpraca ze specjalistycznymi sieciami zagwarantują współczynnik wypełnienia strony na niemal stuprocentowym poziomie.

 

Autor: Paweł Treściński