– To co Państwo robicie to jest rewolucja – mówił Mariusz Zarzycki, członek zarządu Poczty Polskiej, zwracając się do nagrodzonych firm obecnych podczas gali wręczania nagród e-Gazel Biznesu. – Rewolucja polega na tym, że dajecie więcej za mniej. Zmieniacie nasze otoczenie, to jak zachowują się klienci.
Obecnie wszyscy zaglądamy najpierw do Internetu, żeby sprawdzić ceny, dokonać wyboru i zamówić produkt. Dla Poczty Polskiej to motor do dynamicznego rozwoju. –Teraz dla takich firm jak e-Gazele proponujemy szybkie przygotowanie paczek, sprawną obsługę zwrotów, wygodne konta firmowe czy polisy ubezpieczeniowe. Nasze usługi można dowolnie łączyć, dopasowując je do swoich potrzeb – powiedział Mariusz Zarzycki.
Podczas warszawskiej gali nagrodzono 86 najbardziej dynamicznych firm rynku e-commerce województw podlaskiego, lubelskiego i mazowieckiego. E-Gazele to ranking małych i średnich firm sprzedających w internecie, który przygotowała redakcja „Pulsu Biznesu” na podstawie danych opracowanych przez firmę ARC Rynek i Opinia. W całym rankingu znalazło się blisko 300 firm zajmujących się e-handlem. Główne kryteria jakie brane były pod uwagę to przyrost przychodów w 2013 r. w porównaniu z 2012 rokiem i osiągane zyski.
W Warszawie wyróżnienia otrzymały wszystkie firmy. Te najlepsze otrzymały tytuł Super e-Gazel Biznesu. W województwie podlaskim wygrała firma CrystalCITY zajmująca się produkcją i sprzedażą kryształowych statuetek 3D. Lider województwa lubelskiego – Xheli.pl swoją biznesową przewagę oparł na rozwijającym się rynku dronów i zabawek sterowanych zdalnie. Najliczniejszą reprezentację E-Gazel Biznesuma województwo mazowieckie. Numerem jeden okazała się firma Alvare zajmująca się produkcją materacy i akcesoriów sypialnianych takich jak: pokrowce, stelaże, ochraniacze i poduszki.
Uroczystości wręczenia nagród odbyły się także w Sopocie, Katowicach, Krakowie Poznaniu.. Połączone były ze specjalnie przygotowanymi panelami dyskusyjnymi, w których udział wzięli przedstawiciele lokalnego biznesu oraz partnerzy projektu. Ranking i spotkania kończące przedsięwzięcie były okazją do promocji e-biznesów, poznania najnowszych trendów w branży oraz wymiany doświadczeń i spostrzeżeń z najlepszymi ekspertami oraz praktykami rynku e-Commerce.