Grupa AMICA sponsorem Atletico Madryt. 1 marca dyrektor generalny hiszpańskiej spółki  Electrodomesticos Iberia, należącej do Grupy Amica i operującej na półwyspie iberyjskim pod marką FAGOR, Vicente Sanchez podpisał umowę sponsorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich – Atletico Madryt. Oficjalnie więc Grupa Amica stała się partnerem żeńskiej drużyny piłki nożnej Atletico. Kontrakt będzie obowiązywać do końca sezonu 2023-2024.  

Grupa Amica od lat angażuje się w działania sponsoringowe drużyn sportowych, w szczególności piłki nożnej. Podpisana z drużyną kobiecą Atletico Madryt umowa to kolejny krok na tej drodze. Umowa sponsoringowa będzie obowiązywała od 1 kwietnia 2021 roku aż do zakończenia sezonu 2023-2024. Logotyp Fagor będzie eksponowany m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej. Ponadto rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, Pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej Ligi Mistrzyń.

Grupa AMICA sponsorem Atletico Madryt - kobiety i mężczyzni trzymają razem jedna koszulkę drużyny piłkarskiej.
Grupa AMICA sponsorem Atletico Madryt

Identyfikacja marki pojawi się również w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Marka sponsora będzie wykorzystywana także w wywiadach, sesjach zdjęciowych piłkarek. Ponadto aktywacjach konsumenckich. Rozważana jest także obecność logotypu na strojach sportowych. Co będzie przedmiotem analizy w połowie bieżącego roku.  

Piłka nożna to nie tylko sport

W Hiszpanii piłka nożna jest prawie jak religia. Obecnie dotyczy to również futbolu kobiecego. Oficjalne partnerstwo z Atletico Madryt jest efektem pogłębionej analizy i ponad 12 miesięcy rozmów i negocjacji. Współpraca marki FAGOR z tak znanym i rozpoznawalnym klubem otwiera przed firmą nowe możliwości. Nie tylko dotarcia do młodszej części naszej grupy docelowej, ale przede wszystkim idealnie pasuje do misji. W swoim DNA Atletico ma bowiem takie pojęcia jak waleczność, ambicja i zaangażowanie. Tożsame z rywalizacją piłkarek podejmowaną w czasie meczów. Dokładnie taką role ma mark FAGOR, która powróci do konsumentów w nowej odsłonie jako części portfolio Grupy Amica.

Dzięki kontraktowi sponsorskiemu z klubem Atletico Madryt, Grupa Amica dotrze z przekazem komunikacyjnym oraz marketingowym do potencjalnych nabywców marki FAGOR w Hiszpanii. Nieustanny rozwój firmy w segmencie młodszych konsumentów to cel marki na kolejne lata. Komunikacja w świetle rosnącego trendu fempowermentu w Europie oraz prezentacja marki Fagor za pośrednictwem odnoszącej sukcesy kobiecej drużyny piłki nożnej, pozwoli zostać zapamiętanym przez młodszą i średniowiekową populację Hiszpanów. Oni swój wolny czas spędza kibicując ulubionym drużynom.  

Klub piłkarski Atletico de Madrid został założony w Madrycie w 1903 r. Jest jednym z najbardziej uznanych klubów piłkarskich w historii futbolu. Żeńska drużyna  Atletico w swoim dorobku posiada 3 tytuły Mistrzowskie w Hiszpanii. Wywalczone pod rząd w latach 2016 – 2018, jak również aktualne trofeum Superpucharu Hiszpanii wywalczone pomimo pandemii pod koniec stycznia br. Piłkarki Atletico Madryt cieszą się niezwykłą popularnością w skali kraju. Druga drużyna w Hiszpanii pod względem liczby fanów i śledzących na mediach społecznościowych. Do klubu należy także światowy rekord we frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej. Ponad 60 739 widzów na meczu z piłkarkami FC Barcelona.

Źródło: Amica