Od 5 marca mieszkańcy Warszawy i goście stolicy znów będą mogli korzystać z elektrycznych hulajnóg Bird. Operator wraca do miasta po zimowej przerwie.
E-hulajnogi Bird zadebiutowały w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Przedstawił się jako firma, która dzięki e-hulajnogom chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego i przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Warszawie użytkownicy przejechali ponad 470 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali samochodem, spowodowałoby to wyemitowanie do atmosfery blisko 120 tys. kg CO2.
Zanieczyszczenia wciąż spowodowane ruchem samochodowym
– W Warszawie to nadmierny ruch samochodowy w największym stopniu odpowiada za wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, a co za tym idzie, wpływa na komfort życia mieszkańców. Elektryczne hulajnogi Bird są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z problemem niskiej jakości powietrza. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Warszawie widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu. Ciekawostką jest, że nasi użytkownicy aż 8501 razy przejechali obok Kolumny Zygmunta. Wśród innych popularnych miejsc w Warszawie znalazły się: Dworzec Centralny, Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN czy turystyczne ulice, takie jak Świętokrzyska, Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście. – mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
„Ostatnia mila” – e-hulajnoga Bird
E-hulajnogi to również recepta na problem “ostatniej mili”. Czyli kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne.
Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na ulicach. Dlatego żaden pojazd nie będzie stał nieużywany na chodniku, ale będzie mógł być wykorzystywany maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 The Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird, może to być nawet 18 miesięcy.
– Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy – dodaje Mathieu Deloly.
E-hulajnogi Bird – jak korzystać?
W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Zatem Warszawianie będą mogli używać pojazdów codziennie przez całą dobę.
Od 9 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną więc oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową.
Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. 27 lutego hulajnogi Bird wróciły po zimowej przerwie do Krakowa z ogromnym sukcesem. Dlatego w najbliższym czasie zaplanowano również powrót na ulice Wrocławia i Poznania.
Źródło: Bird