Firma Ericsson wykorzysta Metaverse jako dodatkowy moduł do tradycyjnych metod szkoleniowych. To pierwsza tego typu inicjatywa w branży telekomunikacyjnej. Wersja demonstracyjna nowego rozwiązania została zaprezentowana podczas dorocznej konferencji Ericsson Radio Tech Day w Krakowie.
Dlaczego firma Ericsson postawiła na Metaverse?
W trakcie pandemii spotkania przeniosły się do świata cyfrowego i wzrosła potrzeba zwiększonej interakcji pomiędzy uczestnikami, która jest ważnym elementem wydajnego i szybkiego uczenia się. Dlatego pojawił się pomysł przeniesienia szkoleń do wirtualnej przestrzeni Metaverse. Innowacyjna forma przekazywania treści pozwala odejść od tradycyjnej, dwuwymiarowej i “płaskiej” prezentacji, która w porównaniu z materiałami udostępnianymi w Metaverse jest znacznie mniej angażująca.
Rozwojem nowatorskiego projektu zajmuje się zespół polskich specjalistów firmy Ericsson, świadczących usługi szkoleniowe dla klientów w Europie i Ameryce Łacińskiej. Uruchomienie szkoleń w Metaverse pozwoli na innowacyjne prezentowanie treści edukacyjnych, niezależnie od fizycznej lokalizacji uczestników spotkania. Ponadto podniesie możliwości zapamiętywania informacji oraz wprowadzi wielowymiarową interakcję z wykładowcą, przypominającą naturalny proces uczenia się. Cyfrowe odwzorowanie przestrzeni wykładowej w połączeniu z nowymi funkcjami umożliwi płynną wymianę spostrzeżeń między uczestnikami, co dodatkowo podniesie wartość dydaktyczną.
Wirtualne odwzorowanie rzeczywistego środowiska szkoleniowego
Eksperci firmy Ericsson dysponują plastycznym narzędziem, które pozwala w kilka sekund stworzyć całkowicie nową przestrzeń edukacyjną, zawierającą określone moduły szkoleniowe. Ponadto umożliwiającą prezentację wybranych modeli sprzętu w technologii 3D. Dzięki temu uczestnicy spotkań mogą połączyć się z ekspertami branżowymi z dowolnego miejsca na świecie, aby przeanalizować wybrane zagadnienia na rozbudowanych, trójwymiarowych modelach sprzętu. W szkoleniu wirtualnym można uczestniczyć zarówno za pomocą gogli VR, jak też z wykorzystaniem komputera.
Źródło: Ericsson
Przeczytaj także: Polacy spragnieni wiedzy. Aż 83% dorosłych rozwija swoje kompetencje
Polacy chcą się uczyć – i rzeczywiście to robią, aż 83% dorosłych rozwija swoje kompetencje. Odsetek osób uczących się samodzielnie – systematycznie wzrasta. Główną motywacją do podnoszenia kompetencji jest dla Polaków chęć rozwijania umiejętności potrzebnych w pracy. Takie główne wnioski płynął z badania Bilans Kapitału Ludzkiego – projektu realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Uniwersytet Jagielloński (UJ).
Wyniki przeprowadzonych badań ankietowych, przedstawione w raporcie PARP i UJ, potwierdzają wysoki poziom aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków w wieku zawodowym. 83% osób w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie rozwijało swoje kompetencje, ucząc się w sposób formalny, pozaformalny lub nieformalny.