emPOWER HR było idealną okazją do rozmowy, nt. najważniejszego ogniwa w firmie – człowieka. Konferencję rozpoczął organizator wydarzenia – Rafał Szary, kierownik projektów firmy Ideoria. Tuż po nim swoją prelekcję miał Nikolay Kirov – trener, doradca, mówca inspiracyjny. Na co dzień Kirov jest także partnerem i członkiem zarządu Kirov Strategic Negotiators.
W swojej prezentacji pt. „Zarządzanie własną energią – wyzwanie menedżerów w stresie. Jak ją skutecznie uwolnić u siebie i w swojej organizacji?” odpowiedział on na takie pytanie: jakie są skutki gdy menedżerowie funkcjonują codziennie wytwarzając duże ilości kortyzolu dla upośledzenia funkcji decyzyjnych w naszym mózgu oraz jakie są wtedy konsekwencje finansowe dla organizacji? Mówił on także o tym, jak ważne jest zarządzanie energią menedżera.
Zobacz też:
XIII konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet okiem BiznesTuby
Kolejne wystąpienie należało do dr Joanny Heidtman (psycholog i socjolog, doradca, trener biznesu, coach) oraz wykładowcy Piotra Piaseckiego, eksperta zarządzania i przywództwa. Pan Piasecki jest także konsultantem, trenerem oraz coachem. Duet opowiedział o sensotwórczości, a dokładniej o 7 sposobach tworzenia wartości w zespole i w organizacji. Mówiono więc o świecie na granicy paradygmatów, o sile różnorodnych zespołów ,a także o cechach przywództwa tworzącego wartości w firmie.
Gościem specjalnym wydarzenia była Beata Tadla – dziennikarka, wykładowca i trener dobrego mówienia. W prelekcji zatytułowanej „Ludzie, pasja i dobra energia – jak cieszyć się każdym przepracowanym dniem”, Tadla opowiedziała o wartościach wspólnej pracy, o dywersyfikacji własnej działaności i budowaniu kilku ścieżek rozwoju, a także o zdrowym balansie między życiem osobistym, a zawodowym. Nie zabrakło kilku słów nt. przyzwoitości, profesjonalizmie, a także szacunku do innych, w tym do środowiska zawodowego.
Równie inspirująco mówiła Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor ds. personalnych w ING Bank Śląski. W prelekcji pt. „Do sukcesu jeden krok czyli blaski i cienie otwartości w zespole” opowiedziała o tym, jak ważna jest otwartość i gotować do pracy z informacją zwrotną, jako jeden z kluczowych czynników efektywnego zespołu. Maja Chabińska-Rossakowska odpowiedziała także na pytanie, co zrobić, żeby członkowie zespołu który sobie nie ufa zdecydowali się na otwarte wyrażanie swoich opinii, a także gdzie leży granica otwartości, kto powinien być strażnikiem otwartości w zespole, a także jaka jest rola szefa w budowaniu otwartości w zespole i jakie czyhają na niego pułapki.
W drugiej części konferencji, organizatorzy poruszyli temat zarządzania energią. W swojej prelekcji Małgorzata Czernecka (psycholog, trener, prezes zarządu Human Power) opowiedziała o jakże dziś ważnym, biznesowym wymiarze tworzenia strategii wellbeingu w organizacji.
Psycholog odniosła się także do najnowszych wyników badania Human Power „Praca, moc, energią w Polskich firmach”, a także zaznaczyła, że tworzenie strategii wellbeingu w organizacji i zarządzanie wspomnianą energią pracowników widocznie wpływa na rozwój biznesu. Potwierdziła to dr Barbara Zych, CEO Employer Branding Institute, która w prelekcji „Szczęście w pracy opłaca się wszystkim. Jak well-being wpływa na efektywność biznesu?” zaprezentowała kilka ważnych badań, jak choćby fakt, że zadowoleni pracownicy rzadziej chorują, są bardziej kreatywni i efektywniejsi. Dodatkowo zarabiają oni nawet o 30 proc. więcej!
Wyczekiwaną częścią konferencji był panel dyskusyjny z udziałem motywujących i inspirujących do zmian osobowości. Wśród nich choćby:
- dr Katarzyna Kulig – Moskwa, Kierownik zespołu dydaktycznego zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu
- Małgorzata Czernecka, Psycholog, Trener, Prezes Zarządu Human Power
- Barbara Wawrzynek, Konsultant ds. Wellbeing w środowisku biznesowym
- Anna Szczeblewska – Partner PwC, Leader praktyki People&Change, CEE
Podczas panelu słowo „wellbeing” odmieniono chyba na wszystkie przypadki. Dyskutowano więc o tym, czy jest to chwilowa moda, czy jednak filar strategicznego zarządzania; mówiono także o tym, że można te zjawisko rozpatrywać subiektywnie jako odczucia i myśli jednostki na temat sensu i istoty jej życia. Wellbeing bowiem w dosłownym tłumaczeniu to stan komfortu, zdrowia, szczęścia, lecz także poczucie satysfakcji, to poczucie dobrostanu, oznaczające częste doświadczanie pozytywnych emocji oraz ogólną satysfakcję z życia, a gdyby wprowadzić ją do biznesu?
Podsumowaniem konferencji było ogłoszenie wyników konkursu WellPower 2018. Decyzją kapituły konkursu w składzie : Katarzyna Kulig-Moskwa, Anna Szczeblewska, Malgorzata Czernecka, Barbara Wawrzynek, Krzysztof Pokorski, Kirov Nikolay, Tomasz Dąbrowski, Ewa Walenda nagrody w I ogólnopolskim konkursie dla firm, które realizują projekty w zakresie wellbeingu trafiły do:
- w kategorii średnie firmy :
nagroda główna – OpsTalent Spółka z o.o.
wyróżnienia: Colliers International Poland, Pneumat System - w kategorii duże firmy:
nagroda główna: Medicover Polska oraz Europejski Fundusz Leasingowy SA
wyróżnienia: Credit Agricole Bank Polska SA, Aon Sp. z o.o, Grupa Żywiec S.A.
W imieniu firm nagrody odebrali : Joanna Laska, Monika Trzebowska, Jacek Baj, Agata Błaszkiewicz,Karolina Skorupińska, Dorota Kostecka, Katarzyna Obuchowska, Dariusz Ryciak, Ewelina Wołczecka -Kuroń.