Jak donosi Instytut Monitorowania Mediów, w badaniu analizującym wydatki na reklamę w maju, największy budżet na aktywność promocyjną ma branża handlowa. To właśnie w handlu przeznacza się ok 370 mln zł, konkurując choćby z farmacją czy finansami.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 368,2 mln zł | 265,2 mln zł | 109,2 mln zł | 106,5 mln zł | 102,3 mln zł |
IMM zbadał także marki o największych wydatkach reklamowych w branży handlowej. Wśród nich Lidl, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt.
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach dyskontów (27 proc.) i sklepów z elektroniką (26 proc.) – pojawiły się także hipermarkety oraz sklepy meblowe.
Magda Strzykalska, źródło i wykresy: IMM, zdjęcie: Pixabay
Zobacz także: