Wiele przedsiębiorstw stawia na bezpieczeństwo obiektu, jednak wiele z nich nie wykorzystuje w pełni potencjału technicznego oferowanych rozwiązań. Indywidualne podejście do wyboru systemu ochrony obiektu pozwoli zoptymalizować koszty, np. rezygnując z czynnika ludzkiego na rzecz równie skutecznego systemu technicznego.
Monitoring firmy powinien opierać się na jak najskuteczniejszym dostrzeganiu alarmujących sytuacji, ale przede wszystkim na szybkim alarmowaniu i interweniowaniu, o ile zajedzie taka potrzeba. Wiedząc, że nierzadko technika potrafi szybciej dostrzec potencjalnie niebezpieczną sytuację niż człowiek, a przy tym działa 24 godziny na dobę, nie ma zwolnień i urlopów, a ponadto nie choruje oraz nie boi się przeciwnika, można wysunąć luźne wnioski, które mogą w pewnym sensie przynieść korzyść dla biznesu. Nie chcemy skupiać się w tym artykule na zaletach i wadach pracowników ochrony, ale raczej zaprezentować inne alternatywne sposoby zabezpieczeń w firmie.
Wśród nich m.in. wideo-obchód, który wykorzystuje kamery do monitoringu. Szczególnie jest on doceniany zimą, nawet przed samych pracowników ochrony, którzy także odpowiedzialni są za cykliczny, fizyczny obchód wokół obiektu. Doświadczenie wielu firm pokazuje, że zimą skuteczność pracowników ochrony jest… niższa. Zziębnięci, często zmęczeni lub znudzeni pracownicy nie skupiają się na fachowym obchodzie, a raczej na wykonaniu określonego przez pracodawcę obowiązku. W praktyce dochodzi do sytuacji alarmujących, które finalnie wpływają na bezpieczeństwo lub generowanie dodatkowych kosztów w firmie.
Usługa wideo obchodu, oferowana przez np. firmę Konsalnet, jest uzupełnieniem i wsparciem systemów bezpieczeństwa na chronionym obiekcie. Polega na okresowej weryfikacji obrazu z kamer i realizacji scenariuszy ustalonych z klientem. W praktyce, wideo obchód wykorzystuje zarówno kamery zewnętrzne oraz wewnętrzne i jest realizowany przez agencję ochrony. Procedura, którą wykonuje taka agencja ochrony może odbywać się w określonych interwałach czasowych, obejmując obraz ze wszystkich kamer w obiekcie. Dodatkowo ochrona dokładnie weryfikuje obraz z każdej kamery osobno – jest to wymagane, bowiem pracownik musi potwierdzić kontrolę w systemie. Konsalnet podejmuje także działania prewencyjne i interwencyjne, gdy dojdzie np. do niepożądanej wizyty, włamania, zagrożenia pożarowego i innych. Z pewnością usługa ta optymalizuje ochronę, zapewniając firmie pełną kontrolę nad bezpieczeństwem budynku.
Zaletą tej usługi jest możliwość weryfikacji wnętrza obiektu oraz terenu zewnętrznego z zachowaniem najwyższego stopnia dyskrecji. Osoby obce nie są w stanie stwierdzić, kiedy usługa jest wykonywana. Co więcej, obraz rejestrowany podczas weryfikacji jest archiwizowany, a klient np. firmy Konsalnet otrzymuje raport z wykonanej usługi.
Zabezpieczenia sieci handlowych – które z nich są najskuteczniejsze?