- Dane od stycznia do końca września 2014: sprzedaż – 1 298 650 samochodów, przychody – 39,3 mld euro, zysk operacyjny – 3,8 mld euro
- Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów podkreśla: „Audi kontynuuje kurs wzrostowy i zwiększa nakłady na nowe modele
i rozwiązania techniczne“ - Zakładany na 2014 rok cel, sprzedaż ponad 1,7 mln aut, w zasięgu ręki
Koncern Audi AG jest na najlepszej drodze do zrealizowania celu założonego na rok 2014. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku finansowego, przedsiębiorstwo zwiększyło ilość sprzedanych pojazdów o dziesięć procent. Łącznie, na całym świecie, cztery pierścienie sprzedały blisko 1,3 mln samochodów. Dzięki temu, koncern
z Ingolstadt zanotował 39,3 mld euro przychodu ze sprzedaży oraz 3,8 mld euro zysku operacyjnego. Rentowność operacyjna po trzech kwartałach wyniosła
9,7 procent.
Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji, tak podsumowuje pierwszych dziewięć miesięcy bieżącego roku finansowego: „Audi konsekwentnie kontynuuje kurs wzrostowy, a równocześnie zwiększa nakłady na nowe modele
i rozwiązania techniczne“. Rozwój jasno wskazuje, że Audi – mimo rosnących wyzwań na poszczególnych rynkach – jest w dobrej kondycji. Rentowność operacyjna: 9,7 procent, mieści się w założonym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku finansowego, koncern Audi sprzedał 1 298 650 samochodów (2013: 1 180 478 aut), o 118 200 egzemplarzy więcej w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego, co oznacza wzrost sprzedaży o dziesięć procent. Wypracowano 39 miliardów 281 milionów euro przychodów (2013: 36 mld 965 mln euro), więcej o 6,3 procent. Motorem sprzedaży była nowa rodzina A3, ale Audi korzystało także z dużego popytu na modele luksusowe A6, A7 i A8. Dużym wzięciem cieszyły się również SUV-y z serii Q.
Od stycznia do września lekko wzrósł także zysk operacyjny, do 3 miliardów 831 milionów euro (2013: 3 mld 743 mln euro). To wzrost o 88 milionów, czyli
o 2,3 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Duże inwestycje w nowe modele i innowacyjne rozwiązania techniczne oraz konsekwentna rozbudowa struktur produkcyjnych na całym świecie miały negatywny wpływ na ten wynik. Rentowność operacyjna po trzech kwartałach 2014 wyniosła 9,7 procent
(2013: 10,1 procent).
Do roku 2018, Audi wyda na inwestycje ponad 22 mld euro. Ponad połowa środków zostanie zainwestowana w niemieckie fabryki koncernu w Ingolstadt i w Neckarsulm. Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy, cztery pierścienie oddały do użytku nową halę do produkcji modelu R8 i centrum logistyczne w Neckarsulm oraz zintegrowane Audi Centrum Neuburg w pobliżu centrali firmy w Ingolstadt. Marka wzmacnia swą obecność także zagranicą. W meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi uruchomiło właśnie nowe centrum szkoleniowe. Do połowy roku 2016, gdy powstająca tu fabryka rozpocznie produkcję, w centrum tym zostanie wyszkolonych blisko cztery tysiące pracowników.
Przychody ze sprzedaży koncernu Audi przed opodatkowaniem osiągnęły
w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku wysokość 4 mld 568 mln euro
(I-III kw. 2013: 4 mld 270 mln euro). Wskaźnik rentowności sprzedaży przed opodatkowaniem utrzymał się na poziomie roku ubiegłego, czyli 11,6 procent. Zysk po opodatkowaniu wyniósł w tym samym okresie 3 mld 435 mln euro
(2013: 3 mld 132 mln euro).
W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego, Audi sprzedało na całym świecie 429 295 samochodów (2013: 400 281 aut). W tym samym czasie koncern zanotował przychody ze sprzedaży w wysokości 12 mld 610 mln euro (2013: 11 mld 731 mln euro). Zysk operacyjny wyniósł 1 mld 160 mln euro (2013: 1 mld 100 mln). Rentowność operacyjna osiągnęła wartość 9,2 procent (2013: 9,4 procent).
W roku 2014, koncern z Ingolstadt zamierza zanotować wzrost we wszystkich regionach świata oraz umocnić swą czołowa pozycję zarówno w Chinach,
jak i w Europie. Po dziewięciu miesiącach tego roku osiągnięto taką wielkość sprzedaży jak w całym roku 2011. Na rynek wprowadzono blisko 1,3 mln samochodów. Cel na rok 2014 to sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Mając na uwadze warunki ekonomiczne, Audi planuje zwiększenie przychodu ze sprzedaży w roku 2014 do 50 mld euro. Firma spodziewa się również, że wypracuje rentowność operacyjną mieszczącą się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.