Bank BGŻ BNP Paribas udostępnił swoim klientom płatności mobilne BLIK. Dzięki temu klienci Banku otrzymali dostęp do jednej z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych, a także mogą jeszcze prościej korzystać z usług oraz produktów oferowanych przez Bank – wypłacać pieniądze z bankomatów czy płacić w sklepach stacjonarnych.
Nowa funkcjonalność Banku jest już dostępna w markecie Google Play z aplikacjami dla systemu Android. Niebawem usługa ta będzie również dostępna w sklepach App Store dla iOS.
W ciągu trzech kwartałów 2017 roku Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie 21 milionów transakcji. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 60 proc. wszystkich transakcji – w ten sposób można płacić praktycznie w całym polskim e-commerce. BLIKIEM można także wypłacać pieniądze w ponad 16 tys. bankomatów oraz zapłacić w ponad 217 tys. terminali w punktach sprzedaży.
– W październiku tego roku nasi klienci otrzymali aplikację mobilną GOmobile, która umożliwia szybsze i bardziej przystępne korzystanie z usług Banku. Budując nową aplikację od początku zakładaliśmy, że płatności mobilne muszą być jednym z jej głównych elementów. Klienci Banku mogą już płacić BLIKIEM, co z pewnością będzie ważnym elementem popularyzowania krajowego standardu płatności mobilnych – mówi Piotr Marciniak, dyrektor zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BGŻ BNP Paribas.
Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.
– Polacy coraz chętniej korzystają z BLIKA, szczególnie podczas zakupów w internecie. Liczba użytkowników usługi wciąż rośnie. Dzięki jej udostępnieniu przez Bank BGŻ BNP Paribas kolejna duża grupa osób będzie mogła przekonać się, że BLIK jest szybkim i wygodnym rozwiązaniem płatniczym. W związku z tym, spodziewamy się kolejnych wzrostów ogólnej liczby transakcji w nadchodzących miesiącach – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.