Notowana na GPW spółka Comperia.pl S.A. uruchomiła aplikację Comperia Analytics umożliwiającą przygotowywanie zaawansowanych analiz o produktach bankowych na podstawie ponad 2 tys. ofert. Dane obejmują nie tylko aktualną sytuację na rynku, ale także pokazują, jak kształtował się on przez ostatnich 5 lat. Comperia Analytics jest dostępna dla każdego, bez żadnych opłat, będzie rozwijana i uzupełniana o kolejne funkcje i produkty.
Średnie oprocentowanie lokat, kont oszczędnościowych, marż kredytów hipotecznych i gotówkowych, porównanie najlepszych ofert w danym dniu, zestawienie ich z sytuacją na rynku i to w ostatnich pięciu latach. Wszystko to prezentowane w jednym miejscu, w bardzo przejrzysty sposób, w formie interaktywnych wykresów, z możliwością dowolnego definiowania parametrów oraz okresu porównania. To właśnie umożliwia Comperia Analytics, najbardziej zaawansowane tego typu narzędzie analityczne dostępne w Internecie. Całkowicie bezpłatne i gotowe do wykorzystania przez blogerów, dziennikarzy, bankowców oraz klientów chcących sprawdzić, co dzieje się i działo w ostatnich latach na rynku produktów bankowych.
– Comperia.pl to pierwsza polska porównywarka finansowa. Od lat gromadzimy dane o oferowanych przez banki produktach. Informacje te pozyskujemy bezpośrednio od banków. Dziś otwieramy nasze archiwa i dajemy każdemu dostęp do wiedzy jaką zebraliśmy. Analiza produktów bankowych jeszcze nigdy nie była tak prosta i kompleksowa jak obecnie – mówi Karol Wilczko, wiceprezes Comperia.pl. – Comperia Analytics to narzędzie unikalne i bardzo wszechstronne. Zamierzamy je rozwijać i wzbogacać o kolejne produkty, a także możliwości jeszcze głębszej analizy – dodaje.
Obecnie można za jej pośrednictwem analizować dane na temat podstawowych wskaźników rynkowych, depozytów, kont oszczędnościowych, kredytów hipotecznych oraz kredytów gotówkowych. Korzystanie z narzędzia nie wymaga żadnej rejestracji w serwisie i jest całkowicie bezpłatne. Co więcej, wygenerowane z jego użyciem wykresy można w prosty sposób udostępnić na dowolnej stronie internetowej czy blogu (kod HTML) oraz w mediach społecznościowych. – Korzystanie z naszych danych jest bezpłatne, jedyne, czego oczekujemy w zamian za ich udostępnienie to przytoczenie źródła skąd pochodzą – wyjaśnia Karol Wilczko.
Możliwości Comperia Analytics są bardzo szerokie, to ponad 20 grup wykresów, nawet 9 różnych danych do zestawienia na jednym diagramie, to dostęp do ponad 2 000 ofert produktów bankowych z ostatnich 5 lat.
– Celem nowego narzędzia Comperia.pl jest zrewolucjonizowanie i usprawnienie pracy dziennikarzy, analityków, pracowników banków czy blogerów. Dzięki Comperia Analytics generowanie danych w atrakcyjnej formie do artykułów, raportów i analiz, będzie łatwe jak nigdy dotąd. System korzysta z baz danych Comperia.pl i prezentuje dynamiczne wykresy oraz zestawienia na temat poszczególnych produktów bankowych, eksponując je na osi czasu – podsumowuje Adam Urbanowski, dyrektor marketing Comperia.pl. – Jako porównywarka finansowa, której misją jest pomoc internautom w znalezieniu najlepszego produktu i usługi, oszczędzając przy tym czas i pieniądze, jesteśmy dumni, że możemy oddać kolejne tak ułatwiające życie narzędzie – dodaje.