Instytut EHI oraz targi Messe Düsseldorf ogłosiły zwycięzców tegorocznej, dziesiątej edycji EuroShop RetailDesign Awards – konkursu na najbardziej atrakcyjny koncept handlowy. Wśród laureatów z branży mody znalazły się sklepy Primark i Saks Fifth Avenue.
Gala wręczenia nagród odbyła się podczas EuroShop w Düsseldorfie, najważniejszych europejskich targów dla retailu. Sklepy, które wywarły na jurorach największe wrażenie to Primark w Madrycie, Rose Biketown w Bocholt oraz Saks Fifth Avenue w Toronto. Tegoroczni zwycięzcy zostali wybrani spośród 80 konkurentów z 27 krajów.
Laureaci doskonale spełniają kryteria konkursu: odwołanie się do określonej grupy docelowej, wyraźny komunikat o asortymencie, konsekwentny koncept sklepu, a także odpowiednie połączenie architektury, materiałów, oświetlenia, kolorów i visual merchandisingu odzwierciedlające świat marki.
Primark, Madryt
Nowy flagowy sklep modowej sieci Primark wyróżnia się cyfrowym konceptem, który ma być odpowiedzią na elektryzującą atmosferę Gran Via, największej ulicy handlowej w Madrycie. Nowocześnie zaprojektowany sklep zajmuje 12 356 mkw. na pięciu kondygnacjach wspaniałego, historycznego gmachu. Atrium w środku budynku jest otoczone przez jedenaście transparentnych, przylegających do siebie ekranów LED, które wyświetlają treści wizualne połączone ze specjalnymi efektami dźwiękowymi. Koegzystują one z historyczną architekturą, tworząc wyjątkowe wrażenia 3D. Wyrazista typografia, grafiki, rzeźby i instalacje autorstwa lokalnych artystów przyciągają uwagę klientów. Nacisk jest położony na tradycyjne materiały i kolorystykę pomagającą w nawigacji między działami.
Rose Biketown, Bocholt (Niemcy)
Sklep niemieckiego producenta rowerów Rose Bikes kładzie nacisk na omnichannel. Światy online i offline łączą się na powierzchni 6 000 mkw. Klienci mogą zaprojektować tu rower swoich marzeń, wykorzystując do tego narzędzie konfiguracyjne na tablecie lub interaktywnym stole. System może być również używany do przeglądania katalogu produktów. Na różnych stanowiskach testowych można sprawdzić i wybrać odpowiednie produkty, takie jak systemy nawigacji czy lampki rowerowe. Specjalnie skonfigurowane rowery są dostarczane na punktu odbioru, gdzie klienci mogą omówić szczegóły zakupu z personelem.
Drewno i beton, duże zdjęcia krajobrazów, a także droga, która zdaje się przechodzić przez pomieszczenia, nadają sklepowi outdoorowy charakter. Rowery są prezentowane na platformach na środku sklepu i oświetlone za pomocą specjalnej konstrukcji stropu, przyciągając uwagę klientów.
Saks Fifth Avenue, Toronto
Flagowy sklep sieci luksusowych domów towarowych Saks Fifth Avenue łączy ekskluzywne dzieła sztuki z naturalnymi materiałami, by stworzyć imponujący efekt końcowy. Instalacje i ręcznie wykonane materiały są inspirowane środowiskiem naturalnym Toronto. Różnorodne materiały – ciepłe i zimne, matowe i polerowane – są zestawione ze sobą w taki sposób, aby nadać każdemu działowi indywidualny wygląd, dopasowany do oferowanych produktów. Projektanci sklepu umieścili w nim na przykład stylizowane metalowe drzewa i pofalowane kawałki szkła w kształcie sopli, które przywodzą na myśl okoliczne lasy. Otwarta przestrzeń wypełniona jest światłem, które podkreśla ekskluzywny i zarazem naturalny design. Dodatkowe poczucie luksusu i wygody dostarczają klientom takie usługi, jak personal shopping.
Źródło: fashionbusiness.pl