IMS podpisał umowę, na podstawie której będzie świadczył usługi audiomarketingu Grupie Orsay w 11 krajach Europy. To pierwszy na taką skalę kontrakt podpisany z klientem zagranicznym. Umowa obejmuje dzierżawę urządzeń, ich instalację i serwis oraz emisję formatów muzycznych. Szacowana wartość umowy w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2019 roku wynosi 1,8 mln zł.
IMS już wcześniej współpracował z Orsay, ale na znacznie mniejszą skalę – w Polsce, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Rumunii. Teraz współpracę rozszerzono również na Niemcy, Austrię, Szwajcarię, Chorwację, Serbię oraz Słowenię. Umowa została zawarta na trzy lata. Po tym okresie będzie automatycznie przedłużana o rok, o ile żadna strona nie zadeklaruje jej wymówienia. – Ekspansja w Europie to dla nas cel strategiczny. Umowa ze spółkami Grupy Orsay, to ważny krok w drodze do jego realizacji. Dzięki niej znacznie wzrośnie nasza rozpoznawalność i pozycja na ważnych dla nas rynkach – mówi Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Finansowy IMS.
Audiomarketing, który IMS będzie wdrażał dla Orsay, to jeden z elementów marketingu sensorycznego oferowanego przez firmę. Badania przeprowadzone przez IMS wykazały, że średnia długość wizyty w sklepie, w którym jest właściwie dobrana muzyka, wydłuża się o 20 procent, a ponad 90 procent pytanych postrzega muzykę jako „zdecydowanie niezbędną” lub „raczej niezbędną” w miejscu sprzedaży. Baza muzyczna wykorzystywana w danym sklepie jest odpowiednio dobierana do grupy docelowej (wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania, rytmu dnia itd.), strategii marketingowej, kolorystyki marki czy atmosfery obiektu.