Ministerstwo Finansów (MF) zaprasza na webinarium „Nowe zasady VAT w handlu elektronicznym od 1 lipca 2021 r., czyli pakiet VAT e-commerce w praktyce polskich firm”, które odbędzie się 28 czerwca 2021 roku o godz. 13.30.
Od 1 lipca 2021 roku zaczną obowiązywać nowe zasady opodatkowania VAT handlu elektronicznego, przewidziane w unijnym pakiecie VAT e-commerce. Celem pakietu jest ułatwienie handlu internetowego między krajami UE, uszczelnienie VAT w zakresie importu tzw. małych przesyłek spoza Europy i zapewnienie uczciwej konkurencji dla przedsiębiorców z UE.
Dla kogo webinarium
Webinarium jest przeznaczone dla przedsiębiorców z sektora MŚP, biur rachunkowych i księgowych. Będzie podzielone na 3 moduły tematyczne. Zostaną przedstawione najważniejsze rozwiązania przewidziane w polskich przepisach o VAT, które implementują unijny pakiet VAT e-commerce.
Kiedy
28 czerwca o godz. 13.30.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji.
Aby się połączyć, prosimy o skorzystanie z linku: https://transmisjeonline.pl/mfweb2
W trakcie webinarium będzie można zadawać pytania ekspertom z Ministerstwa Finansów na czacie.
Plan webinarium
13.30-13.40 Wprowadzenie – zastępca dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług Bartłomiej Kołodziej
13.40-14.25 Transakcje wewnątrzunijne (WSTO, procedury One Stop Shop)
14.25-15.10 Import małych przesyłek do UE (SOTI, Importowy One Stop Shop, USZ)
15.10-15.55 Nowe obowiązki dotyczące platform cyfrowych
15.55-16.00 Podsumowanie i zakończenie spotkania
Źródło: gov.pl
Przeczytaj także: Pandemia obniżyła dochody 6 na 10 firm w Polsce
Pandemia obniżyła dochody 6 na 10 firm w Polsce i… zmniejszyła lukę płatniczą. Polscy przedsiębiorcy nie dali się pandemii. Tak w jednym zdaniu można podsumować wnioski, które płynął w nowym raporcie Intrum – ”European Payment Report 2021”. Korona-kryzys obniżył dochody aż 57 proc. firm w naszym kraju, a 46 proc. przyznaje, że miała szczęście przetrwać pandemiczny 2020 rok. Mimo wszystko covidowo „poobijane” biznesy są gotowe na to, by odrabiać straty i mają apetyt na dalszy rozwój.
Blisko połowa (45 proc.) przedsiębiorstw jest do niego bardziej entuzjastycznie nastawiona, niż to miało miejsce w przeszłości. Paradoksalnie pandemia ma także pozytywny wpływ na przedsiębiorców, którzy zwiększyli swoją świadomość na temat konsekwencji opóźnionych płatności. Widmo zbliżającej się recesji zmotywowało ich, by zająć się nieco bardziej aktywnie problemem zatorów płatniczych.