Prowadzisz sklep internetowy i nie wiesz jak przebić się wśród konkurentów? Obecnie przy tak dużej konkurencji faktycznie coraz trudniej jest zostać zauważonym przez użytkowników, dlatego warto się wyróżnić i prężnie działać w celu pozyskiwania klientów. W końcu rozwój biznesu zależy od wielu czynników, a jednym z nich jest efektywna reklama. Jeśli chcesz zwiększać widoczność swoich produktów, sprawdź dlaczego Zakupy Google mogą pomóc Ci w osiągnięciu celów.

Zakupy Google wyróżniają się w wyszukiwarce

Zakupy Google, czyli mówiąc inaczej reklama produktowa to jedna z reklam oferowanych przez Google’a, która idealnie nadaje się do promocji produktów w sklepie internetowym. Dlaczego? To przede wszystkim jej graficzny charakter i obecność w wyszukiwarce Google stanowi niezaprzeczalny atut – reklama produktowa wyświetla się na górze wyników wyszukiwania lub po ich prawej stronie, co pozwala użytkownikom szybko zwrócić na nią uwagę. Spojrzenie przyciągać może zdjęcie, które jest głównym elementem reklamy, a także opis, cena oraz nazwa sklepu.

Kliknięcie w reklamę przenosi użytkownika bezpośrednio na stronę produktu, gdzie może znaleźć wszelkie niezbędne, dodatkowe informacje. Brzmi korzystnie? To bardzo dobry sposób na wyróżnienie swoich produktów i dobrze poprowadzona kampania pozwoli Ci osiągnąć sukces. Reklamy Google to nie tylko kampania produktowa – do wyboru jest oczywiście więcej reklam, w zależności od potrzeb biznesowych.

Jak działa kampania produktowa i czy faktycznie jest dla Ciebie odpowiednia?

Zapewne zastanawiasz się, czy kampania produktowa jest na pewno dla Ciebie? Nic dziwnego, w końcu internet oferuje tyle możliwości reklamowych, że wybór tej właściwej może przysporzyć trudności. Zobacz zatem kiedy Zakupy Google mogą być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę:

  • gdy prowadzisz sklep internetowy,
  • zależy Ci na promocji Twoich produktów,
  • wyszukiwarka to miejsce, gdzie Twoi potencjalni klienci mogą szukać Twoich produktów,
  • zależy Ci na zwiększeniu widoczności w internecie i sprzedaży.

Prezentując konkretne produkty wraz z ich opisem możemy łatwo zwrócić uwagę potencjalnego klienta – szacuje się, że w niektórych przypadkach współczynnik klikalności rośnie dwu- lub trzykrotnie. To oznacza szansę na wartościowy ruch! I to jest właśnie jedna z zalet – przy odpowiednim prowadzeniu kampanii możesz liczyć na zwiększenie ilości wizyt na Twojej stronie, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży.

Pierwszy krok w przypadku tworzenia kampanii produktowej Zakupy Google to integracja sklepu internetowego z Google Merchant Center. Jest to narzędzie pozwalające na przesyłanie informacji dotyczących Twojego sklepu i danych produktów do Google, dzięki czemu można stworzyć kampanię w AdWords i wyświetlać skuteczne reklamy. Takie działania nie są zatem skomplikowane, ale dbanie o skuteczność kampanii wymaga już więcej uwagi i wiedzy.

Wskazówki pozwalające osiągnąć sukces

Kluczem do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników jest odpowiedni sposób prowadzenia kampanii. Dlatego zazwyczaj najlepsze efekty dają kampanie które są w rękach specjalistów,  doskonale odnajdujących się w świecie reklam i posiadających wiedzę pozwalającą realizować skuteczne działania. Niemniej jednak można próbować również samemu dotrzeć do swojej grupy docelowej, ale warto pamiętaj o kilku podstawowych aspektach zarządzania kampanią. Przedstawiamy kilka wskazówek:

1) Zastanów się nad strategią kampanii i opracuj właściwą strukturę kampanii. Wybierz m.in. właściwe ustawienia, a także lokalizację, gdzie mają być kierowane reklamy. Warto również odpowiednio dostosować stawki za kliknięcia.

2) Zadbaj o feed produktowy, czyli plik z bazą danych (opis produktów podzielony na atrybuty), który jest wgrywany do Google Merchant Center. Liczy się tu przede wszystkim:

  • wysoka jakość zamieszczonych tekstów – warto sprawdzić je pod kątem ewentualnych błędów, a także sprawić aby teksty były zachęcające, czyli np. opis produktu cechował się atrakcyjnością i zawierał słowa kluczowe, a tytuł zawierał bardziej szczegółowe informacje odnośnie produktu,
  • jakość zdjęć – zdjęcia powinny mieć określony rozmiar, odpowiednio prezentować określony produkt i nie zawierać tekstów ani znaku wodnego
  • zadbaj o atrybuty zalecane i wymagane – Google docenia rozbudowane bazy, dlatego najlepiej wykorzystać jak najwięcej jakościowych atrybutów.

Oczywiście to tylko niektóre z wielu zasad, którymi należy się kierować przy przygotowywaniu kampanii Zakupy Google. Optymalizacja kampanii to rozbudowany temat, do które warto wrócić w innym artykule.

 

Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE

więcej