Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Największy budżet na promocję przeznacza nadal branża handlowa.
Nadal na czele zestawienia znajduje się branża handlowa, w której utrzymuje się wysoki budżet przeznaczany na reklamy w mediach tradycyjnych – jej wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (28 proc.), na kolejnych – z bardzo zbliżonymi wynikami (po 11 proc.) – finanse, telekomunikacja i motoryzacja.
Branża | Handel |
Farmacja |
Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 368,2 mln zł | 265,2 mln zł | 109,2 mln zł | 106,5 mln zł | 102,3 mln zł |
Jak donosi IMM, nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach przeznaczone są na reklamy telewizyjne – w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów. Poza tym w branży handlowej reklamodawcy chętnie korzystają z promocji w radio (45 proc. wydatków).
Magda Strzykalska, źródło: IMM