W tej branży Solution SCA przeciera szlaki i wyznacza trendy na rynku. Spółka stworzyła i produkuje monitory multimedialne zintegrowane z rączką wózka sklepowego. Najnowszy kontrakt spowoduje, że firma stanie się największą tego typu na świecie.
One To One
To system mobilnej reklamy in-door nowej generacji: sieć wyświetlaczy zintegrowanych z uchwytem wózków sklepowych, platforma do zdalnego zarządzania i kontroli skalowalną siecią urządzeń, własny, wysoce efektywny system masowego zasilania urządzeń. One To One dociera z treścią reklamową do wszystkich klientów podczas robienia zakupów. Każdy ekran jest skierowany w stronę jednego kupującego przez cały czas zakupów. Wszystko to w idealnej grupie docelowej, odpowiednim miejscu i czasie. Jedyne takie rozwiązania na świecie, zoptymalizowane, przetestowane, wdrożone komercyjnie i cieszące się bardzo szybko rosnącym popytem.
Rekordowy kontrakt
Monitory na rączkach wózków sklepowych to na rynku reklamowym w zasadzie absolutna nowość. Produkt choć stworzony i produkowany w Polsce w naszym kraju na razie nie jest obecny. Okazuje się, że nowości i innowacyjne rozwiązania technologiczne w innych krajach przyjmują się szybciej. Szczególnie widać to po Europie Zachodniej czy krajach Zatoki Perskiej.
– Kontrakt z Faden Media Group, która jest liderem retail marketingu w Arabii Saudyjskiej jest pierwszym tak naprawdę kontraktem na prawdziwą skalę. Obejmuje on 25 tysięcy monitorów ONE TO ONE i zakłada wprowadzenie tych monitorów na rynku Arabii Saudyjskiej w przeciągu 3 lat. Już teraz wiemy jednak, że te 25 tysiecy monitorów powinno zostać przekroczone bo plany Faden Media Group, są dużo szersze jeśli chodzi o inne kraje Zatoki Perskiej – mówi Piotr Sobczak, Prezes Zarządu Solution SCA.
Nieograniczony rynek
Potencjał światowego rynku jest bardzo duży. Do tej pory, choć wiele firm próbowało, żadnej nie udało się wprowadzić na rynek podobnego rozwiązania w takiej skali. Polska spółka jest pierwszą.
– Sytuację mamy taką, że rynek jest, można powiedzieć, nieograniczony. Potencjał to 40 do 60 milionów monitorów na wózkach. To jest potencjał światowy a on jest w zasadzie niezagospodarowany. My produkując zaledwie 10 tysięcy monitorów staniemy się liderem światowym a to będzie dopiero początek drogi więc na tym się nie skupiamy tylko mamy dużo wyższe cele. – dodaje Piotr Sobczak.
Badania i rozwój
Planowanie, badania, wdrażanie i wreszcie rozwój trwały klika lat. Tworząc monitor trzeba było tak go zbudować by wytrzymywał temperatury grubo poniżej zera występujące w Skandynawii czy np. ekstremalnie dodatnie z krajów arabskich. Poza tym oddzielną kwestią jest sprawa jednoczesnego ładowania kilkuset monitorów i przesyłania do nich danych.
– Udało nam się dojść do etapu gdzie jesteśmy gotowi i biznesowo i operacyjnie do produkcji na duża skalę i do zarządzania wieloma tysiącami monitorów w różnych lokalizacjach na świecie. Monitory, na dziś wymagają ładowania jedynie jeden raz w tygodniu, natomiast wszystko idzie do przodu, postęp nas nie omija i jesteśmy przekonani, że z roku na rok proces ładowania będzie coraz rzadszy a funkcjonalności coraz większe. Aktualnie pracujemy nad lokalizacją czyli możliwością zmiany kontentu i formy przekazu przed klientem w sklepie w zależności od strefy w której się znajduje, jak również nad możliwością rozpoznawania wieku i płci klienta – tłumaczy Piotr Sobczak, Prezes Zarządu Solution SCA.
O spółce
Spółka powstała w 2012 roku przekształcając się w spółkę akcyjną w 2018 roku. Pierwsze testy prototypowych urządzeń były przeprowadzanie w Polsce w 2013 i 2015 roku. Od samego początku zdecydowano się na opracowanie całościowej koncepcji projektu, na które składały się prace badawczo-rozwojowe nad samymi urządzeniami wraz z systemem zarządzania, opracowywanie modeli operacyjnych oraz modeli biznesowych.
Przeanalizowano wszystkie dostępne informacje odnośnie innych podobnych projektów, które zakończyły się niepowodzeniem i na tej podstawie stworzono własna unikalną koncepcję projektu.
Spółka posiada patenty międzynarodowe oraz powadzi kolejne postępowania na szereg rozwiązań związanych z projektem One To One.
Od 2018 roku spółka prowadziła programy pilotażowe w Szwecji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Belgii. Wszystkie zostały zakończone sukcesem i w każdym z tych regionów jest planowany dalszy rozwój.
Do połowy 2021 roku spółka planuje wyprodukować i obsługiwać operacyjnie 10 000 monitorów One To One w 4 państwach.
Akcjonariuszem spółki jest między innymi Manta SA, największy polski dostawca sprzętu RTV.