Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej i jej studium korytarzowe pokazała właśnie GDDKiA. Zgodnie z cyklem przygotowania inwestycji drogowej to dopiero początek i do ustalenia ostatecznego przebiegu drogi jeszcze wiele pracy.

  • Studium korytarzowe wykonane – I etap skończyliśmy, teraz czekamy na finansowanie i ruszamy do kolejnej fazy przygotowania Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
  • Pierwsze spotkania informacyjne ze społeczeństwem przeprowadzimy na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ)
  • Na etapie opracowania decyzji środowiskowej będzie konsultowany już docelowy wariant nowej trasy
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - pierwszy etap - mapa
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – na stronie CPK wskazano korytarze

Informujemy, że warianty drogi wytyczone na mapach opublikowanych w serwisie internetowym spółki CPK, to jedynie osie korytarzy wariantów wskazanych podczas opracowania studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po 5 km szerokości, a zatem od pokazanego na mapach przebiegu trzeba po każdej ze stron dodać jeszcze pas ok. 2,5 km. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP.

Przypominamy, że obecna faza jest etapem początkowy. Ponadto przebiegi są jedynie wstępnie wytypowanymi korytarzami. W efekcie to jest studium korytarzowe i w jakim celu je wykonujemy, opisaliśmy szerzej tutaj: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/34797/Inwestycje-planujemy-z-wyprzedzeniem

Krok po kroku będziemy realizować, informować i konsultować

Wyznaczony w ramach Studium Korytarzowego korytarz o szerokości ok. 5 km, na kolejnym etapie wstępnych prac przygotowawczych, objęty będzie szczegółowymi analizami w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Ponadto jednym z niezbędnych elementów poprzedzających złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest informowanie i konsultowanie ze społeczeństwem wariantów przebiegu tras.

https://biznestuba.pl/featured/s19-rozpoczela-sie-budowa-kolejnego-odcinka-via-carpatia/

Po pierwsze to właśnie na tym etapie odbędą się bezpośrednie konsultacje społeczne na temat proponowanych rozwiązań. Po drugie termin prowadzenia konsultacji społecznych uzależniony jest od Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Wybór wykonawcy tego etapu prac przygotowawczych nastąpi w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego. Postępowanie pojawi się dopiero po pozyskaniu finansowania omawianej inwestycji.

Nowelizacja rozporządzenia uwzględnia Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej

We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. W efekcie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dodatkowo napisano m.in. o nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Obwodnica ta będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy.

Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia:

  • A50
  • A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Mszczonów – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki),
  • S50
  • A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Sochaczew – Wyszogród – S10 (Naruszewo) – Serock – S8 (Radzymin) – A2 (Mińsk Mazowiecki).

Kalendarium

  • 2020 r. – pozyskanie finansowania na prace przygotowawcze, zatwierdzenie Programu Inwestycji. Dodatkowo ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji programowej oraz pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 2020-2024 r. – wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej
  • 2023 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji)
  • 2024-2028 r. – badania archeologiczne
  • 2025 r. – przetarg na projekt i roboty budowlane
  • 2026-2029 r. – projektowanie i roboty budowlane