Nowa Mazda3 została uznana za „Głównego Zwycięzcę” tegorocznej edycji konkursu Kobiecy Światowy Samochód Roku. Wraz z najważniejszą nagrodą, Nowa Mazda3 wygrała również w kategorii Kobiecy Światowy Rodzinny Samochód Roku.
Nagroda Kobiecy Światowy Samochód Roku została ustanowiona w 2010 r., przyznawana jest przez 41 członkiń jury reprezentujących ponad 30 krajów całego świata, które głosują zgodnie z kryteriami, jakimi kierują się kobiety przy wyborze samochodu. Więcej o konkursie na stronie: www.womensworldcoty.com.
Nowa Mazda3 zaprojektowana została przy zastosowaniu dojrzałej interpretacji języka projektowania KODO, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki. Podczas gdy sylwetka nadwozia wyraża sedno prostego, pojedynczego ruchu, subtelne profilowanie ożywia projekt dzięki grze światła i cienia, które przenikają się wzajemnie w bryle pojazdu. Efektem jest bardziej naturalne i jednocześnie bardziej wyraziste wyrażenie dynamizmu stylistyki KODO.
Pomimo wspólnej nazwy – Mazda3, modele hatchback i sedan mają całkowicie różne osobowości; design hatchbacka jest emocjonujący, a sedana zdecydowanie elegancki. Oba warianty nadwozia dzielą tylko jeden wspólny element karoserii, którym jest maska silnika.
Kompaktowa Mazda3 wykorzystuję architekturę Mazda Skyactiv, zaprojektowaną z myślą o wykorzystaniu naturalnego dla człowieka zmysłu równowagi podczas prowadzenia. Gamę benzynowych jednostek napędowych Skyactiv uzupełnia, od jesieni tego roku, nowoczesna jednostka Skyactiv-X, która łączy najlepsze cechy silnika benzynowego i diesla.
Przeczytaj także:
Bazując na filozofii projektowania samochodu wokół człowieka, Mazda znacząco poprawiła podstawowe właściwości jezdne modelu, dzięki czemu przyspieszanie, skręcanie i hamowanie stało się całkowicie naturalne. Priorytetem było też najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i przechodniów, co znalazło odzwierciedlenie w najwyższej, pięciogwiazdkowej ocenie przyznanej Maździe 3 w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Celem Mazdy jest nawiązanie szczególnej więzi z klientami poprzez oferowanie produktów, technologii i usług, które przemawiają do jak największej grupy osób.
Źródło: Mazda Motor Poland