Mazda podtrzymuje zobowiązanie do osiągnięcia neutralności węglowej i bezpieczeństwa kierowcy. Zmierzając ku przyszłości neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2050, Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś, że przyspieszy swoje globalne plany elektryfikacji. Producent zakłada, że do 2030 r. jedna czwarta jej samochodów będzie w pełni elektryczna. Wszystkie pozostałe modele będą wyposażone w jakąś formę elektryfikacji.
- Marka przyspiesza elektryfikację swojej floty w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.
- Firma rozszerza zaawansowane technologie bezpieczeństwa wprowadzając koncepcję Mazda Co-Pilot.
Pomiędzy rokiem 2022 a 2025, Mazda będzie sukcesywnie wprowadzać nowe modele aut. Bazując na Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture). Głównie z myślą o rynkach Japonii, Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin i państw ASEAN. W jej ramach powstanie pięć modeli z napędem hybrydowym, pięć modeli z rozwiązaniem hybrydowym typu plug-in i trzy modele elektryczne.
Gigant motoryzacyjny opracowuje również specjalną platformę – Skalowalną Architekturę dla Aut Elektrycznych SKYACTIV (SKYACTIV EV Scalable Architecture), którą wykorzystuje do pojazdów elektrycznych o różnych rozmiarach i typach nadwozia w modelach. Samochody te zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2025-2030.
Ograniczenie emisji CO2 – Wszechstronne Podejście Mazdy
Mazda nadal dąży do ograniczenia emisji CO2 każdego samochodu. Uważa, że należy wykorzystać wszystkie dostępne opcje, aby osiągnąć neutralność klimatyczną. Dzięki Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV(Multi-Solution Scalable Architecture) dalsza elektryfikacja będzie szła w parze z rozwojem zaawansowanych technologii silników spalinowych. Przede wszystkim takich jak wielokrotnie nagradzany silnik e-Skyactiv X oraz nowe rzędowe, sześciocylindrowe silniki.
W wielu regionach Mazda inwestuje w różne projekty i partnerstwa w celu promowania rozwoju i wykorzystania paliw odnawialnych w samochodach. Wszystkie działania prowadzi w ramach trwającej współpracy przemysłu, środowiska akademickiego i rządu. Mają one na celu promowanie szerokiego zastosowania biopaliw z mikroalg. W Europie firma dołączyła do Aliansu eFuel w lutym 2021 roku, jako pierwszy producent OEM.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa kierowcy – Mazda i-Activsense
Marka tworzy samochody z myślą o kierowcach. Wspiera celu, jaki stawia sobie cała branża, a którym jest społeczeństwo wolne do wypadków drogowych. Dlatego firma rozszerza swoje zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Wprowadzi skoncentrowany na człowieku system jazdy autonomicznej „Mazda Co-Pilot Concept”. Po raz pierwszy pojawi się on w formie Mazda Co-Pilot 1.0 w modelach bazujących na dużej platformie od 2022 roku.
Wraz z koncepcją Mazda Co-Pilot, producent wprowadzi system, który przez cały czas monitoruje samopoczucie kierowcy. W przypadku wykrycia nagłej zmiany w stanie fizycznym kierowcy, system przełącza się na jazdę autonomiczną. Jednocześnie sprowadzając samochód w bezpieczne miejsce, zatrzymując go i wzywając pomoc.
Wraz z pięcioma innymi japońskimi producentami samochodów, firma będzie wspólnie opracowywać standardowe specyfikacje techniczne dla urządzeń komunikacyjnych w pojazdach następnych generacji, aby dążyć do ujednolicenia systemów komunikacji w celu zapewnienia bezpieczniejszych, bezawaryjnych usług połączonych.
Źródło: Mazda