L’Oréal to lider branży kosmetycznej, który aktywnie działa na rzecz wdrażania zaawansowanych rozwiązań cyfrowych. Ostatnio firma zainwestowała w inkubator start-upów technologicznych – Founders Factory. Dzięki współpracy, L’Oréal jest pionierem w zakresie inwestycji w światowe start-upy rozwijające technologie dla przemysłu kosmetycznego.
L’Oréal to największa firma kosmetyczna na świecie, przeznaczająca najwięcej środków na badania i innowacje wśród przedsiębiorstw tego sektora. Tylko w 2015 roku Grupa przeznaczyła na badania i rozwój 794 mln euro. Ostatnia inwestycja w inkubator start-upów technologicznych – Founders Factory pozwolił na dołączenie firmy do globalnego ekosystemu światowej klasy start-upów i przedsiębiorców z tej branży. Każdego roku L’Oréal i Founders Factory wesprą swoimi inwestycjami rozwój pięciu początkujących start-upów oraz wspólnie założą dwa przedsiębiorstwa „od zera”. Wewnętrzny zespół ekspertów udzieli praktycznego wsparcia i porad zaangażowanym start-upom, a we współpracy z L’Oréal zajmie się projektowaniem i udostępnianiem klientom nowych produktów i usług. Międzynarodowa współpraca pogłębi i wzmocni szeroko zakrojone plany innowacji cyfrowych L’Oréal. Inwestycja jest zgodna z najnowszą strategią firmy, która zakłada znaczącą siłę przemian, jakie niosą rozwiązania cyfrowe dla piękna.
Obok inwestycji w innowacje technologiczne, ważnym celem L’Oréal jest stałe podnoszenie dostępności i wiedzy na temat produktów przyszłości wśród konsumentów. Od 2010 roku, kiedy L’Oréal zdecydował się wdrażać zaawansowane rozwiązania cyfrowe, angażując w ten proces wszystkie swoje marki i oddziały, Grupa cały czas przyspiesza swoją transformację. Sześć lat od otwarcia pierwszych sklepów e-commerce i nawiązania współpracy z partnerami z branży cyfrowej, Grupa zanotowała dynamiczny rozwój w tym obszarze. Wskaźnik wzrostu za zeszły rok wyniósł +37,9%. W szybkim rozwoju firmy pomogło przekonanie Zarządu, że e-handel nie jest konkurencją dla dystrybucji tradycyjnej, a nowym kanałem, stwarzającym szansę na sprostanie oczekiwaniom klientów.
Proces wdrażania strategii digital i rozwijania obecności w obszarze e-commerce obecny jest również na polskim rynku. L’Oréal Polska w 2016 roku uruchomił sklepy internetowe oferujące produkty marki Kiehl’s i Urban Decay. – Rewolucja cyfrowa wprowadza ogromne zmiany w relacji z konsumentami. Aby się do nich przygotować, L’Oréal wzmacnia swoje zespoły digitalowe i ekspertyzę w tej dziedzinie. Nasz rozwój w obszarze e-commerce jest odpowiedzią na wciąż rosnące wymagania konsumentów odnośnie zakupów w Internecie. Również komunikacja z nimi coraz częściej jest prowadzona z wykorzystaniem kanałów digital – mówi Wioletta Rosołowska, Prezes Zarządu L’Oréal Polska.
Poza rozwojem obszaru e-commerce innym przejawem realizacji najnowszej strategii Grupy są aktywności podejmowane przez inkubator technologii L’Oréal w San Francisco. Zainicjował on wiele przełomowych rozwiązań cyfrowych, takich jak znany na całym świecie Makeup Genius, wirtualny doradca-wizażysta, który odmienił doświadczenia klientów w zakresie makijażu. Aplikacja, pobrana przez ponad 20 milionów użytkowników, pozwala wykonać wirtualny makijaż w czasie rzeczywistym, jednocześnie testując wszystkie gamy produktów L’Oréal. Co ważne, bezpośrednio z poziomu aplikacji można zakupić wybrany produkt. Wdrażanie podobnych rozwiązań cyfrowych, które pozwolą przygotować się na wyzwania przyszłości to jeden z głównych priorytetów firmy na najbliższe lata.