Kolejki przed sklepami widziano w Polsce ostatnio ponad 30 lat temu. Dziś znowu są powszechne – z innego jednak powodu. Nikogo nie dziwią jednak każdy zadaje pytanie kiedy skończy się epidemia? Jak będzie wyglądało codzienne życie? Z jakimi rodzajami ograniczeń będziemy mieli do czynienia? To pytania, na które starają się odpowiedzieć naukowcy i każdy z nas we własnym zakresie. Na pewno możemy spodziewać, się że dostęp do sklepów i punktów usługowych, w pierwszych dniach po opanowaniu epidemii, będzie w jakiś sposób ograniczony: liczbą klientów bądź godzinami otwarcia. Właśnie wtedy z pomocą klientom i sprzedającym mogą ruszyć nowoczesne technologie.
Konieczna regulacja ruchu klientów
– W standardowych warunkach sprzed epidemii, żaden sklep odzieżowy czy rtv nie zastanawiał się w jaki sposób regulować ruch klientów – mówi Zsolt Fekete Prezes firmy Algotech Polska – musimy jednak liczyć się z tym, że po opanowaniu epidemii wszyscy staniemy przed takim problemem. Nie możemy być również pewni, że podobna sytuacja nie zdarzy się w przyszłości.
Bezpiecznakolejka.pl to rozwiązanie przeznaczone dla wszystkich podmiotów, które mają do czynienia z dużą liczbą klientów. Umożliwia ono tworzenie wirtualnych kolejek, a także łączenie ich z klasycznymi. Dzięki temu każdy dostawca towarów i usług będzie w stanie zapewnić bezpieczny dostęp do swoich sklepów dla klientów, nawet jeśli ich liczba, zostanie odgórnie ograniczona.
W kolejce na kanapie w domu
Dzięki temu rozwiązaniu klient będzie mógł bezpiecznie pozostać w domu. A udać się do sklepu po otrzymaniu powiadomienia o nadejściu jego kolejki. Sposoby informowania klienta są bardzo elastyczne. Od sms-a, poprzez e-mail, media społecznościowe, aż po chatbot, stworzony specjalnie dla danego sklepu lub ich sieci.
– Oferowane przez nas rozwiązanie ma również wymierny wpływ na gospodarkę. Już w tym momencie wielu sprzedawców obawia się, że po ustąpieniu epidemii, będziemy bali się masowo odwiedzać sklepy – mówi Fekete. Więc sprzedawcy muszą się liczyć z tym, że liczba klientów może być mniejsza pomimo ustąpienia epidemii.
Zdalny sposób zarządzania kolejkami może stać się swojego rodzaju ubezpieczeniem. Po pierwsze dla klientów, pod względem bezpieczeństwa. Po drugie sprzedawców, odnośnie możliwości zarządzania ruchem i kolejkami w sklepie w czasie sytuacji kryzysowych.
Kolejki przed sklepami a pogoda
Sytuacja ta nie dotyczy jedynie sieci handlowych. Takie same problemy mogą dotknąć np. banków. Mimo tego, że większość czynności możemy wykonać on-line, podpisanie umowy lub aneksu musi nastąpić w placówce bankowej. Te i inne przykłady możemy mnożyć w nieskończoność: salony samochodowe, fryzjerzy, gabinety kosmetyczne, apteki. Unikanie oczekiwania na produkt lub usługę
w małym pomieszczeniu lub na zewnątrz będzie uciążliwe i potencjalnie niebezpieczne.
Inteligentne kolejkowanie może być również przydatne przy zmiennych warunkach pogodowych. Stanie w kolejkach może być dużym utrudnieniem dla klientów. Jeśli oczywiście zgodnie z przewidywaniami możemy mieć do czynienia z drugą falą zachorowań wraz z początkiem jesieni. Obecnie stanie w kolejce przy ładnej pogodzie, może być swoistą rozrywką. Jednak jeśli będzie padał deszcz lub śnieg, stanie się to smutną koniecznością.
Warto więc już dziś rozważyć jak przygotować się na tak kryzysowe sytuacje jak obecnie. Oby Polak nie był mądry po szkodzie.