Jak najłatwiej usprawnić funkcjonowanie biznesu gastronomicznego jednocześnie zyskując przychylność konsumentów? Jednym ze sposobów jest wdrożenie nowoczesnych technologii mobilnych. Przedstawiamy najpopularniejsze z nich, dzięki którym będziemy efektywniej zarządzać restauracją czy kawiarnią, zyskamy sympatię i lojalność naszych klientów, a co za tym idzie – zwiększymy zyski.

Technologia mobilna odgrywa coraz większą rolę w funkcjonowaniu restauracji i innych lokali gastronomicznych. Co więcej – sami klienci oczekują takich innowacji od restauratorów. 80% konsumentów zgadza się, że technologia wykorzystywana przez restauracje ma wpływ na wygodę, a 45% stwierdza, że technologia sprawia, że kontakt z restauracją jest przyjemniejszy[1].

Prezentujemy 5 dostępnych w Polsce technologii mobilnych, które dla zdobycia przewagi konkurencyjnej warto jest wdrożyć w swoim biznesie:

  1. Zomato – tworzenie wizerunku w sieci

Aplikacja Zomato umożliwia restauratorom utworzenie profilu lokalu gastronomicznego, a klientom – szybkie znalezienie miejsca, które spełni ich kulinarne oczekiwania. Przejrzysta aplikacja pozwala na wyszukiwanie i porównywanie wszystkich restauracji w danym mieście, na podstawie aktualnego menu, zdjęć i recenzji lokalu. Restauratorzy dzięki obecności na Zomato, zyskują większą świadomość tego, jak postrzegana jest ich restauracja na tle innych lokali w okolicy, dzięki czemu łatwiej jest im dostosować ofertę do wymagań klientów, wdrażając stosowne zmiany.

  1. Kekemeke – budowanie lojalności

Jak sprawić, aby nasz klient chciał do nas przychodzić częściej i nie odchodził do konkurencji?  Niestety, coraz częściej nie wystarcza jedynie dobra oferta lokalu. Warto więc zastanowić się nad wprowadzeniem systemu, który sprawi, że konsument będzie do nas chętnie i regularnie wracał. Rozwiązaniem może być Kekemeke – narzędzie marketingowe i program lojalnościowy w jednym. Kekemeke umożliwia m.in. zbieranie przez klientów pieczątek za zamówienia w ulubionej restauracji czy kawiarni, które później można wymieniać na prezenty. To, co restauracja zyskuje dzięki Kekemeke to nie tylko utrzymanie klienta, ale również wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych – Program Kekemeke to nie tylko wygodna aplikacja lojalnościowa, która zastąpiła tradycyjne kartoniki na pieczątki. Umożliwiamy restauratorom także kierowanie do klientów kontekstowej i personalizowanej komunikacji, a oni chętnie informują o specjalnych okazjach i promocjach. tłumaczy Tomasz Bucholc, współtwórca i CEO Kekemeke – Dzięki nam klienci bardziej przywiązują się do danego lokalu i wracają tam częściej, tym bardziej, że ich lojalność zostaje nagrodzona.

  1. POSbistro – właściwe zarządzanie

POSbistro to mobilne oprogramowanie, które umożliwia zdalne zarządzanie lokalem gastronomicznym w bardzo wygodny sposób. Dzięki wbudowanej aplikacji sprzedażowej i panelu administratora w jednym, zastępuje przestarzałe systemy sprzedażowe. Rozbudowane moduły usprawniają pracę personelu i pozwalają na sprawną komunikację między kelnerami a kuchnią, wpływając przy tym na nowoczesny wizerunek lokalu. Mobilna obsługa zamówień w lokalu i w dostawie przyspiesza czas ich realizacji, a panele sprzedażowe i magazynowe, liczne raporty i statystyki pozwalają managerom lokalu dokonywać rachunków zysków i strat na bieżąco.

  1. PizzaPortal.pl  – obsługa dostaw jedzenia

Aplikacja PizzaPortal.pl to kolejne narzędzie niezbędne do prowadzenia nowoczesnej restauracji, które wspiera system zamawiania jedzenia online oraz jego dostawy. Z roku na rok coraz więcej klientów zamawia posiłki do domu czy pracy i oczekuje takiej opcji w ofercie ulubionego lokalu. Dzięki współpracy z serwisem lokal gastronomiczny dotychczas nie oferujący dowozu swoich potraw, otwiera się na nowe możliwości. PizzaPortal.pl zapewnia współpracującym restauratorom flotę dostawców, którzy kompleksowo organizują całą logistykę doręczenia posiłku. Aby obsługa dostawy była wygodna i sprawna, portal stworzył również narzędzie FeedBack Channel. Dzięki niemu restauratorzy mają możliwość śledzenia na bieżąco, na jakim etapie jest dostawa posiłku, a także możliwe jest wysłanie prośby o przydzielenie kuriera do obsługi zamówienia. – Ponad 1/3 osób wskazuje czas dostarczenia posiłku jako zdecydowanie najważniejszy czynnik przy zamawianiu jedzenia do domu – wyjaśnia Lech Kaniuk, Dyrektor Generalny PizzaPortal.pl – Dlatego naszym priorytetem jest tworzenie floty kierowców specjalnie dedykowanej dostawom, co będzie korzyścią dla klientów, a przede wszystkim restauracji, które nie mają w swojej ofercie dostawy jedzenia.

  1. Appetiq – mobilny kelner

Długie oczekiwanie na kelnera lub stanie w długiej kolejce, to powód, dla którego często rezygnujemy z jedzenia na mieście. Rozwiązanie na ten problem znaleźli twórcy aplikacji Appetiq. Jest to najmłodsza aplikacja stworzona z myślą o restauratorach i ich klientach, która powoli gromadzi swoich zwolenników. Appetiq pozwala składać zamówienia do stolika poprzez aplikację, bez potrzeby kontaktowania się z kelnerem. Jest to idealne rozwiązanie dla lokali, które w porach jedzeniowych przeżywają oblężenie klientów, którzy zniecierpliwieni czekaniem często rezygnują z usługi.

[1] Raport National Restaurant Association, 2015 r. https://www.netwaiter.net/articles/restaurant-technology-increases-business/

 

 

materiały prasowe