Branża meblarska w lockdownie – meble IKEA w paczkomatach. Klienci kupujący produkty na stronie IKEA.pl mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy Paczkomatów InPost w całej Polsce. Współpraca z InPost to kolejny krok w celu zwiększenia dostępności produktów IKEA.
Do Paczkomatów InPost klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38cm. Ponadto o wadze do 24kg. Podczas zakupów na stronie IKEA.pl lub przez Aplikację IKEA system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone do Paczkomatu InPost. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4000 artykułów z oferty dostępnej na IKEA.pl. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych, a czas realizacji takiego zamówienia to 1-2 dni robocze.
Współpraca z firmą InPost
Dzięki podjęciu współpracy z InPost klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów w dowolnym momencie, przez całą dobę. Jednocześnie z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa. Przygotowując się do uruchomienia usługi jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla firmy niezwykle istotne, dlatego też firmie zależy, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia założonych celów w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku.
Klienci IKEA coraz częściej dokonują zakupów na stronie IKEA.pl. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent. Liczba odwiedzin na stronie www wzrosła w tym roku o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie.
Bezpieczne zakupy i sprzedaż wielokanałowa
Klienci IKEA bardzo szybko polubią korzystanie z nowej opcji dostawy do Paczkomatów InPost. Sieć 9000 lokalizacji sprawia, że teraz oferta IKEA będzie łatwo dostępna dla znacznie szerszej grupy konsumentów w całej Polsce. Warto zwrócić uwagę, że cena przesyłki – której waga może sięgać aż 24 kg – jest bardzo atrakcyjna. Według raportu Gemius Paczkomaty InPost są już najbardziej popularną formą dostawy zamówień ze sklepów internetowych, wybieraną częściej niż przesyłka kurierska. Co więcej – opcja dostawy do Paczkomatów motywuje prawie 70% klientów do zakupów w danym sklepie internetowym. Dziś taka forma dostawy to must have dla każdego większego sklepu internetowego. Oprócz dostępności w trybie 24/7. Daje ona możliwość bezdotykowego otwierania skrytek za pomocą aplikacji mobilnej
„Dostawa do Paczkomatów” to kolejna obok Punktów Odbioru Zamówień usługa wprowadzona przez firmę z myślą o zwiększeniu dostępności produktów na obszarze całej Polski. Dzięki nim klienci w całym kraju mogą kupować w przystępnych cenach elementy wyposażenia wnętrz i odbierać internetowe zamówienia w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Firma kontynuuje rozwój w kierunku wielokanałowości odpowiadając na potrzeby i oczekiwania swoich Klientów.
Wprowadzenie nowej metody dostawy to część transformacji w kierunku wielokanałowej sprzedaży. Ponadto rozwijania nowych usług i poszerzania dostępności w Polsce. W roku finansowym 2020 IKEA otworzyła 17 nowych punktów umożliwiających klientom osobisty odbiór produktów zamówionych online. Już teraz klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu firmy do 37 Punktów Odbioru Zamówień. Ponadto w kolejnym roku finansowym firma planuje uruchomienie kolejnych 30 takich miejsc spotkań z klientami. Testowane są przy tym również nowe rozwiązania, takie jak Mobile Punkty Odbioru Zamówień, czy też usługa “Zamów i Odbierz w Skrytce IKEA”. To rozwiązanie umożliwi Klientom odebranie zamówień w skrytce zlokalizowanej przy sklepie IKEA, przez całą dobę.
Źródło: IKEA