Czerwoni Łódź, Wojskowi Warszawa, Śledzie Gdynia – to tylko niektóre z zespołów debiutujących w wirtualnej ekstralidze stworzonej dla fanów typowania wyników rozgrywek piłkarskich.  Totolotek, jako pierwszy legalnie działających w Polsce bukmacher, udostępnił klientom możliwość obstawiania wirtualnych zdarzeń sportowych – symulacji meczów piłki nożnej, wyścigów psów oraz wyścigów koni. Możliwość przygotowywania tego typu zakładów wprowadziła nowelizacja ustawy o grach hazardowych, której część przepisów weszła w życie od kwietnia br.

1 kwietnia zaczęły obowiązywać niektóre przepisy nowelizacji ustawy o grach hazardowych uchwalonej 15 grudnia 2016 r. Umożliwiają one organizowanie zakładów na wirtualne zdarzenia. To symulacje rozgrywek sportowych. Każda z drużyn czy zawodników uczestniczących w tych grach ma własne statystyki, cechy, unikalne umiejętności oraz historię wcześniejszych rozgrywek.

– Zakłady na wirtualne zdarzenia sportowe cieszą się rosnącą popularnością w innych krajach i są dostępne od wielu lat. U nas możliwość obstawiania takich zdarzeń wprowadziły, wchodzące w życie od kwietnia, przepisy znowelizowanej ustawy o grach hazardowych – mówi Adam Lamentowicz, prezes Totolotka.  – Wierzymy, że ten rodzaj rozgrywek będzie cieszył się dużym zainteresowaniem naszych klientów. Są szybkie i dużo bardziej dostępne niż zakłady na realne rozgrywki. Włożyliśmy bardzo wiele pracy w to, aby symulacje były jak najbardziej rzeczywiste, rozbudowane i posiadały maksymalnie dużo danych, pozwalających dokonać analizy możliwych wyników – dodaje.

Totolotek jako pierwszy legalnie działający w Polsce bukmacher wprowadził do oferty zakłady na zdarzenia wirtualne. Do ich uruchomienia wykorzystano profesjonalne, certyfikowane oprogramowanie firmy Sportradar AG „Betradar”, które zintegrowano z własną platformą do zawierania zakładów.

Informacje na temat aktualnych rozgrywek wirtualnych oraz zakładów oferowanych przez Totolotek prezentowane są na ekranach w punktach sprzedaży, a już wkrótce także na stronie internetowej Totolotka. Początkowo udostępniane są symulacje wirtualnych drużyn klubowych piłki nożnej, gonitwy konne, gonitwy psów. W maju udostępnione zostaną symulacje rozgrywek drużyn narodowych. Totolotek pracuje także nad wprowadzeniem zakładów na wirtualną koszykówkę oraz tenis.

Wirtualna piłka nożna to ponad 100 tys. symulowanych spotkań oraz 500 różnych wariantów wyniku i przebiegu wydarzenia. Dzięki zastosowaniu technologii motion capture mecze można oglądać z idealnym odwzorowaniem rzeczywistej rozgrywki oraz płynności gry. Każdy piłkarz ma unikalne umiejętności oraz statystyki, wpływające na możliwy wynik meczu. W ramach rozgrywek stworzona została wirtualna ekstraliga składająca się z 16 drużyn spersonalizowanych w najmniejszych detalach. Stworzono dla nich barwy klubowe oraz zawodników – nawiązujących do krajowych rozgrywek. Liga obejmuje sezony, trwające w sposób ciągły – jeden po drugim. Każdy z nich to 30 dni meczowych. Wirtualny sezon trwa 141 minut, pojedynczy mecz – 3 minuty i 10 sekund.

W ramach wirtualnych gonitw konnych stworzono ponad sto unikalnych koni wyścigowych, ścigających się na czterech różnych torach i trzech dystansach. Dni wyścigowe udostępniane są w sposób ciągły. W zależności od długości torów jeden dzień wyścigowy trwa średnio 35 minut, obejmuje 9 gonitw, które trwają od 3 do 5 minut.

Gonitwy psów również dostępne są w sposób ciągły – wirtualny dzień wyścigowy trwa średnio 35 minut i obejmuje 12 gonitw trwających od półtorej do czterech minut. Specjaliści Totolotka stworzyli kilkadziesiąt unikalnych psów o bardzo rozbudowanej charakterystyce, cztery tory i trzy różne dystanse.

 

Źródło: Totolotek S.A.