Telewizja Polska osiągnęła ok. 10 mln zysku, tak informował niedawno Jacek Kurski, prezes TVP. Według niego stało się tak, dlatego, że reklamy sprzedawane były nie na pomiarze Nielsena, a z oferty cennikowej.
Kurski, już kolejny raz powtórzył, że Nielsen sukcesywnie zaniża wyniki TVP. Według prezesa TVP, sukces sprzedażowy pasm reklamowych Telewizji Polski polegał na tym, że ceny reklam zostały samodzielnie ustalone przez pracowników TVP, a nie zależały od oglądalności poszczególnych meczów, mierzonej przez Nielsena.
– Gdybyśmy wyceniali mecze według pakietów Nielsena, zarobiliśmy 50 proc. mniej – mówił Kurski. Czyli zamiast 54 mln zł, wpływy telewizji publicznej z reklam przy meczach wyniosłyby 36,9 mln zł.
Przychody Telewizji Polskiej z reklam, sponsoringu, konkursów SMS-owych, stref kibica czy udostępniania kanału TVP 4K wyniosły 77 mln zł, w tym same przychody reklamowe to 54 mln zł. Natomiast koszty zakupu licencji, produkcji sygnału, TVP 4K i organizacji stref kibica to 67 mln zł.
https://twitter.com/twitter/statuses/1019248652546727936