Automatyzacja w biznesie i inteligentne maszyny budzą obawy co do utraty miejsc pracy i dehumanizacji komunikacji. Czy voiceboty staną się dominującym środkiem kontaktu z klientami?

Rynek voicebotów AI, korzystających z uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego i nawigacji głosowej, rozwija się z CAGR (ang. skumulowanym roczny wskaźnikiem wzrostu) wynoszącym 23,8%. Są efektywne, oszczędne i przystosowane do trendów konsumenckich.

Popularność voicebotów vs. główne obawy

Konfrontujemy kluczowe mity z rzeczywistością.

ZAGROŻENIE DLA MIEJSC PRACY

Pracownicy obawiają się utraty pracy na rzecz automatyzacji. Jednak boty pomagają automatyzować powtarzalne zadania, pozwalając pracownikom skupić się na bardziej wartościowych aspektach swojej pracy, w której są i będą niezastąpieni.

ODHUMANIZOWANIE

Panuje błędne przekonanie, że komunikacja z voicebotami jest nieosobista i niespersonalizowana. W rzeczywistości, voiceboty oferują bardziej intuicyjną i przyjazną interakcję niż tradycyjne systemy IVR (interaktywnej obsługi osoby dzwoniącej).

SKOJARZENIA ZE SPAMEM

Niektórzy użytkownicy obawiają się korzystania z voicebotów z powodu złego doświadczenia z dzwoniącymi automatami. Voiceboty nie są spamem, ponieważ użytkownicy dobrowolnie wchodzą z nimi w interakcję.

WYSOKIE KOSZTY

Uważa się, że voiceboty są kosztowne. W rzeczywistości są dostępne również dla małych firm dzięki rozwiązaniom SaaS, co pozwala na znaczne oszczędności.

BŁĘDY W KOMUNIKACJI

To głównie obawy przed błędami w rozpoznawaniu mowy, które mogą prowadzić do nieporozumień. Technologie rozpoznawania głosu są natomiast coraz dokładniejsze, z wskaźnikiem błędu wynoszącym około 5%.

Wnioski? Voiceboty AI przynoszą liczne korzyści, takie jak automatyzacja, zwiększenie wydajności i poprawa doświadczenia klienta. Ważne jest, aby poznać faktyczne zastosowania tych narzędzi i promować dobre praktyki.