Firma L’Oréal udostępniła klientom pierwszy interaktywny plaster UV, który pomoże im racjonalnie i bezpiecznie korzystać ze słońca. Dzięki wykorzystaniu dermatologicznego potencjału elektroniki, połączonego z technologią mobilną, stworzył przełomowe narzędzie wspierające profilaktykę chorób skóry.
Badania przeprowadzone przez La Roche Posay, jedną z marek należących do grupy L’Oréal, pokazują, że tylko 27% osób regularnie stosuje krem do twarzy z filtrem. Tylko co piąty badany stara się przebywać w cieniu, a jedynie 5 proc. nosi długie rękawy lub ubrania chroniące przed słońcem*. Wyniki pokazują, że wiele osób korzysta ze słońca zbyt ryzykownie, co budzi poważne obawy ekspertów. W odpowiedzi na ten problem L’Oréal zaprojektował plaster UV, który pozwala indywidualnie kontrolować nasłonecznienie i stworzył aplikację, która edukuje użytkowników, jak świadomie korzystać ze słońca.
L’Oréal od lat poszukuje najskuteczniejszych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie pielęgnacji i ochrony skóry. Dziś, obok nauki pomaga nam również technologia IT. Widzimy, że np. technologie mobilne mogą zrewolucjonizować to, jak monitorujemy ekspozycję skóry na promienie UV. Jesteśmy pierwszym producentem kosmetyków, który udostępnia nowatorskie rozwiązania, dzięki którym edukujemy społeczeństwo, jak odpowiednio chronić skórę przed wpływem czynników zewnętrznych – mówi Wioletta Rosołowska, Prezes L’Oréal Polska.
Wygoda i bezpieczeństwo
Plaster jest ultracienki i elastyczny, odporny na wodę i dostosowany do potrzeb wrażliwej skóry. Przyklejony w dowolnym miejscu na ciele trzyma się na skórze do pięciu dni i można na niego nakładać krem przeciwsłoneczny. Zawiera światłoczułe barwniki, które zmieniają kolor w kontakcie z promieniami UV, pokazując różne stopnie ekspozycji na słońce. Pozwala na mierzenie poziomu ekspozycji zarówno na promienie UVA, jak i UVB. Pomiar ten odbywa się w czasie rzeczywistym.
Technologia, która uczy
Plaster można zeskanować przy pomocy aplikacji mobilnej My UV Patch, która analizuje różnorodne światłoczułe punkty. Dzięki inteligentnemu algorytmowi wykorzystującemu indywidualne informacje o użytkowniku – fototyp, rodzaj skóry, lokalizacja, informacje o pogodzie – aplikacja wyświetla dwa wskaźniki: stopień zagrożenia promieniowaniem słonecznym i przyjętą dzienną dawkę słońca. Aplikacja dostępna jest dla systemu iOS oraz Android.
Plaster UV powstał dzięki współpracy wiodących ekspertów z różnych dziedzin. Inkubator Technologii L’Oréal, zajmujący się innowacjami technologicznymi, współpracował z MC10 Inc., firmą produkującą pionierskie, inteligentne i elastyczne systemy wykorzystywane w biometrycznej analizie zdrowotnej. L’Oréal nawiązał też partnerskie relacje z firmą PCH, która zaprojektowała unikalny czujnik, który można wykorzystać w masowej produkcji. Natomiast marka La Roche-Posay, partner dermatologów, podjęła współpracę z mobilną agencją MyStudioFactory, która opracowała aplikację, mającą uczyć użytkowników bezpiecznego zachowania na słońcu.
W ramach pilotażu L’Oréal udostępni 300 000 plastrów UV w ponad 15 krajach. Plaster będzie rozdawany za darmo w wybranych gabinetach dermatologicznych oraz aptekach. W Polsce plastry będą dostępne w ramach II edycji kampanii profilaktyczno-edukacyjnej La Roche Posay „Zostań Skin Checkerem”. Kampania ma na celu wzrost świadomości na temat profilaktyki nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie do regularnej kontroli znamion u siebie i swoich bliskich. Działania edukacyjne skierowane do konsumentów są rezultatem społecznych zobowiązań L’Oréal w ramach programu „Dzielenia się pięknem ze wszystkimi”.
* W badaniu udział wzięło 20 tys. osób w 23 krajów.