Poznaliśmy laureatki i laureatów kategorii zamkniętych XIII edycji konkursu Bizneswoman Roku. Podczas finałowej gali XIII edycji Bizneswoman Roku, organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką największego i najstarszego w Polsce konkursu nagradzającego polskie przedsiębiorczynie, liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności, włączania i ekologii, poznaliśmy laureatki i laureatów kategorii zamkniętych. Jury złożone z ekspertów nagrodziło m.in. Zosię Zochniak z Ubrania do Oddania oraz Natalię de Barbaro, autorkę książki „Czuła Przewodniczka”.
Zakończona właśnie XIII edycja Bizneswoman Roku okazała się absolutnie rekordowa – wpłynęło ponad 1300 nominacji i zgłoszeń, o niemal ⅓ więcej niż rok wcześniej. W sumie podczas 13 lat istnienia konkursu nagrodzono już liderki i liderów reprezentujących 27 organizacji oraz 121 przedsiębiorczyń z małych i dużych firm, które swoją działalnością dają innym kobietom przykład, że warto realizować marzenia o własnym biznesie. Jak wynika z badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, większość kobiet, które chciałyby prowadzić własną działalność, przed realizacją tego marzenia powstrzymuje brak pewności siebie.
Z zebranych przez nas danych wynika, że chociaż Polska zajmuje wysokie miejsce w Europie pod względem liczby firm zarządzanych przez kobiety, to jednak jest to grupa wyjątkowo narażona na zawirowania ekonomiczne – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny Mastercard Europe na Polskę, Czechy i Słowację, partnera strategicznego konkursu Bizneswoman Roku
– Jednocześnie spada pozycja Polski w obszarze wsparcia instytucjonalnego i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W roku 2019 zajmowała miejsce 20., w roku 2020 – 26., w tym jest na 36. pozycji. W tej sytuacji niezmiernie ważne jest, by pokazywać i nagradzać kobiety, które osiągnęły sukces w biznesie, zachęcać do dalszej walki o własną niezależność i dawać przykład tym, które chciałyby realizować swoje pomysły. Dlatego cieszymy się, że dzięki współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką mamy możliwość wesprzeć działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości Polek.
Z listą laureatek w kategoriach otwartych XIII edycji Bizneswoman Roku w można zapoznać się tutaj. Galę finałową konkursu w warszawskim Koneserze poprowadziła dziennikarka Katarzyna Zdanowicz.
LAUREATKI I LAUREACI XIII EDYCJI KONKURSU BIZNESWOMAN ROKU
W KATEGORIACH ZAMKNIĘTYCH
Kategoria: Female Champion of Change
Zofia Karlikowska-Redzisz – Dyrektorka Technologii w PwC. Na początku swojej kariery dostała od innych mnóstwo możliwości oraz dobrej energii i tym samym chce się zrewanżować wobec innych. Zaczynała od zarządzania kilkunastoosobowym zespołem, który teraz liczy 430 osób. To liderka przyszłości. Poszukuje kandydatek do pracy w IT wśród osób po studiach nietechnicznych. Oferuje pracę sportsmenkom, m.in. młodym szachistkom. Wspiera osoby w wieku 45+ w przekwalifikowaniu się i zdobywaniu kompetencji cyfrowych.
Kategoria: Male Champion of Change
Tomasz Konik – Prezes Zarządu Deloitte w Polsce. Aktywnie włącza kobiety w struktury zarządcze i regionalne w swojej organizacji. Osobiście angażuje się w szereg aktywności równościowych i mentoringowych. Chętnie dzieli się dobrymi praktykami i ma ogromny wpływ na środowisko biznesowe stając się przykładem dla innych korporacji i liderów w Polsce, by różnorodność i włączanie nie były tylko hasłami, a niosły realną zmianę.
Kategoria: Insipratorka Roku
Natalia de Barbaro – psycholożka społeczna, socjolożka, trenerka umiejętności społecznych, autorka książki „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie”. Stworzyła emocjonalny lek na pandemię – poradnik, który od razu po premierze został okrzyknięty „książką dla każdej kobiety” i do tej pory nie schodzi z list bestsellerów. Stała się czułą przewodniczką dla tysięcy Polek, których życie w realny sposób zmieniła na lepsze i bardziej świadome.
Nagroda Specjalna Fundacji
Zosia Zochniak – CEO Ubrania do Oddania. Chce zrewolucjonizować rynek odzieżowy w Polsce. Dzięki niej niepotrzebne części garderoby „zamieniane” są na darowizny finansowe, wspierając różne fundacje. Po rozpoczęciu rosyjskiej agresji w Ukrainie magazyn jej organizacji zamienił się w punkt zbiórki i dystrybucji darów. To w nim, rękami 200 wolontariuszy, spakowano prawie 100 transportów produktów, które ruszyły do granicznych punktów recepcyjnych, punktów pomocowych i w głąb Ukrainy.
Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: Grupa TVN, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank
Partnerzy gali: Miloo Home, Peroni