Na naszych oczach handel dynamicznie się rozwija. Zmienia się sposób robienia zakupów oraz podejście sprzedawców do obsługi klienta. Rośnie rola nowych technologii w handlu, a marketerzy rywalizują z influencerami w zdobywaniu uwagi konsumentów.
- Czym wyróżnia się polski konsument i jak lubi kupować?
- W jakie obszary działalności powinni zainwestować przedsiębiorcy?
- Czy drony i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują handel?
- Jak budować markę w dobie influencerów i mediów społecznościowych?
Raport przedstawia potrzeby, cechy i wyróżniki polskiego konsumenta. Powtarzający się od lat schemat, zgodnie z którym klienci kupowali towary ulubionych marek w pobliskich sklepach, przechodzi do historii. Transformacja cyfrowa odmieniła zwyczaje zakupowe, odległość straciła na znaczeniu, a lojalność wobec marek stopniała.
Filar 1. Rozwój rozwiązań mobilnych
Choć sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedażowym, rośnie liczba osób robiących zakupy przy użyciu urządzeń mobilnych.
Filar 2. Elastyczność modelu biznesowego
Rozwiązania biznesowe powinny iść w parze ze zmieniającymi się zachowaniami konsumentów, którzy stawiają na wygodę i cenią szybkość zawieranych transakcji.
Filar 3. Zdobycie i utrzymanie zaufania klientów
Co trzeci klient na świecie zraża się do ulubionej marki już po jednym złym doświadczeniu, które jest z nią związane.
Filar 4. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji
Coraz precyzyjniejsze, samouczące się algorytmy odpowiadają za personalizację i segmentację reklam oraz rekomendację produktów i usług.
Filar 5. Wykorzystanie dronów w logistyce
Szybkość dostarczenia przesyłki jest dla polskich konsumentów priorytetem.