Rozpoczął się montaż nazwy własnej najnowocześniejszego obiektu wielofunkcyjnego
w Polsce, czyli PGE Narodowego.W ciągu kilkunastu dni dwie konstrukcje z nazwą PGE Narodowy o wadze10 ton każdatrafią na elewację obiektu od strony wschodniej
i zachodniej.
Instalacje,mające 32 metry długości i 8 metrów wysokości każda, zostały wykonane z profili stalowych i aluminium. Litery, z których ułożony jest napis PGE Narodowy, mają wysokość 4 oraz2 metry i wyposażone są w 65 tys. punktów LED. W nocy będą one świeciły na biało, a w ciągu dnia na niebiesko. Konstrukcja nośna nazwy własnej PGE Narodowegozostanie przyspawana do konstrukcji elewacji na wysokości 39 metrów od poziomu terenu wokół obiektu i 62 metrów od poziomu Wisły. W pierwszej kolejności napis trafina elewacjęzachodnią, tj. od strony Wybrzeża Szczecińskiego (w osi tunelu VIP), a następnie wschodnią, tj. od strony ul. Zielenieckiej (w osi tunelu Królaka).
Jako lider rynku energii,PGEchce być kojarzona z miejscem, które jest sercem polskiej dumy narodowej i wulkanem pozytywnych emocji związanych z czystą, sportową rywalizacją. Montaż oficjalnej nazwy obiektu, będącej połączeniem ogromnego potencjału obu partnerów, jest kolejnym krokiem w realizacji umowy sponsoringowej z PL.2012+, operatorem PGE Narodowego. PGE i Narodowy razem brzmią godnie, dumnie i doskonale się uzupełniają– mówi Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Montaż nazwy własnej PGE Narodowego to istotny element świadczeń najbardziej prestiżowego kontraktusponsoringowego w Polsce zawartego pomiędzy operatorem obiektu, spółką PL.2012+, a PGE Polską Grupą Energetyczną. Umowa obowiązywać będzie do lutego 2021 r. Nazwa PGE Narodowy obowiązuje od momentu podpisania umowy.
Zarówno PGE, jak i PGE Narodowy, dostarczają energię – PGE milionom Polaków w ich domach, a my pozytywną energię milionom Polaków podczas największych sportowych
i rozrywkowych wydarzeń w kraju. Współpraca dwóch silnych, rozpoznawalnych i cenionych marek przynosi korzyść obydwu stronom umowy, a przede wszystkim milionom kibiców, którzy odwiedzają PGE Narodowy.Na całym świecie najlepsi współpracują
z najlepszymi – mówi Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+.
Nazwę własną PGE Narodowego zaprojektowało biuro architektoniczne JSK Architekci.
To samo, które zwyciężyło w konkursie na zaprojektowanie głównej areny piłkarskich mistrzostw Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie.
Montaż nazwy własnej na elewacji obiektów sportowych jest naturalnym elementem współpracy operatorówtakich obiektów ze sponsorami tytularnymi na całym świecie. Napis PGE Narodowy stanowi integralną część obiektu i nie dominuje nad bryłą stadionu. Projekt zyskał także pozytywnąopinię Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy–mówiMariusz Rutz, prezes zarządu JSK Architekci.
Łączna waga jednego napisu PGE Narodowy, to jest liter oraz konstrukcji nośnej, wynosi
10ton. Ogromny ciężar konstrukcji wymagał przeprowadzenia skrupulatnych testów w tunelu aerodynamicznym, które miały miejsce w niemieckim Stuttgarcie. Napis PGE Narodowy został poddany działaniu ekstremalnych warunków wietrznych pod okiem specjalistów biura konstrukcyjnego SBP GmbH, które jest także autorem projektu konstrukcji całego stadionu.
Podpisy pod najbardziej prestiżowym kontraktem sponsoringowym w Polsce złożono 10 lipca 2015 r. Tym samym obiekt, który do dziś odwiedziło ponad 5 mln gości, przez następne lata będzie nosił nazwę PGE Narodowy. Partner tytularny stadionu, PGE Polska Grupa Energetyczna, to największe przedsiębiorstwo sektora elektroenergetycznego w Polsce.
40 proc. prądu płynącego z gniazdek polskich domów i przedsiębiorstw wyprodukowały elektrownie z Grupy PGE.