Jeszcze do niedawna przypominały zwykłe poczekalnie dla klientów, wyposażone w stół, ladę, kilka krzeseł czy kanapę. Obecnie, coraz częściej zmieniają nie tylko swój wygląd, ale i funkcję. Recepcje biurowe pełnią nierzadko rolę firmowej strefy relaksu, wyposażonej w sofy i fotele, miejsca, gdzie można swobodnie porozmawiać z klientem, a nawet przestrzeni, w której przeprowadzane są rozmowy rekrutacyjne.
Wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu smart, odpowiadają na potrzebę elastyczności i swobody w wykonywaniu służbowych zadań, stanowiąc przy tym biznesową wizytówkę firmy. Recepcja przyszłości ma być wielozadaniowa, nowoczesna i zaaranżowana tak, by w pełni oddawać charakter przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim, by jak najlepiej spełniać swoje funkcje.
Rynek pracownika stał się niezaprzeczalnym faktem. Według opublikowanego w styczniu 2018 roku raportu GUS wynika, że stopa bezrobocia w III kwartale roku 2017. wyniosła 6,8 proc., co stanowi obniżenie w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku aż o 1,5 proc. Ciągły spadek bezrobocia, a także deficyty kadrowe powodują, że firmy z coraz większym zaangażowaniem rywalizują na rynku o najlepszych pracowników, zarówno tych obecnych oraz przyszłych. Liczy się wszystko – od atrakcyjnego wynagrodzenia, pakiet benefitów i odpowiednią organizację pracy, po funkcjonalną przestrzeń biurową czy w końcu wielofunkcyjną strefę recepcji, która często niedoceniana, ma ogromny wpływ na postrzeganie całej organizacji.
– Tworząc projekty aranżacji biura dla naszych klientów zauważyliśmy, że coraz większą wagę przykłada się do recepcji – nie tylko do kwestii wizualnych, ale także do jej funkcjonalności. Dlaczego? Jedno pomieszczenie, może oddać charakter całej firmy i zadecydować o pierwszym wrażeniu, dlatego właściciele biur decydują się na wdrożenie przemyślanej i spójnej z komunikacją firmy – koncepcji aranżacji strefy klienta. Z drugiej strony, stawia się na wielofunkcyjność tego pomieszczenia wyposażając je w sofy i fotele dla gości, a także w strefę do krótkich rozmów i spotkań z klientami czy potencjalnymi kandydatami. Odchodzi się od myślenia o biurze, jako zbiorze kilku pomieszczeń na rzecz stref dedykowanych różnym zadaniom. W ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał biura, w tym niedocenianej recepcji – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu oraz Członek Zarządu firmy Mikomax Smart Office.
Trendy w aranżacji strefy klienta
Recepcja to coraz częściej wnętrza ciekawe i intrygujące, na pierwszy rzut oka często nie przypominające tradycyjnej „poczekalni” biurowej. Odchodzimy od czasów, kiedy recepcje aranżowane były w taki sam sposób. Strefa klienta ma zaskakiwać oryginalnością, wywierać pozytywne wrażenie na gościach i przede wszystkim, odzwierciedlać charakter przedsiębiorstwa.