W ciągu siedmiu miesięcy 2016 r. całkowita liczba samochodów hybrydowych, sprzedanych przez Toyota Motor Poland wyniosła 4176 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 127% w stosunku do ubiegłego, także rekordowego roku. W analogicznym okresie – od stycznia do lipca 2015 roku, były to 1842 egzemplarze.

Najistotniejszym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydową odmianę Toyoty Auris. Łącznie – od stycznia do lipca 2016 sprzedano 2303 egzemplarze, czyli o 86% więcej, niż w tym samym okresie 2015 roku.

Do tego wyniku mocno przyczyniła się sprzedaż flotowa. W marcu 2016 roku – do zaledwie jednego klienta flotowego – STU ERGO Hestia, trafiło aż 181 hybrydowych Aurisów. Ubezpieczyciel wymienił wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe Toyoty, całkowicie rezygnując z samochodów z silnikiem Diesla. Tak powstała najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla środowiska flota aut, użytkowanych przez rzeczoznawców ubezpieczeniowych w Polsce.

Hybrydowy Auris zawdzięcza swoją popularność oszczędnej eksploatacji, niezawodności, wysokiej kulturze pracy i ciszy we wnętrzu. To uniwersalny samochód o przestronnym wnętrzu i dużym bagażniku. Jednocześnie samochód może zużywać poniżej 4 l paliwa na 100 km. – „Firmy coraz częściej sięgają po tego typu samochody, między innymi z uwagi na niższe łączne koszty eksploatacji. Toyota Auris to samochód o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych, a także ponadprzeciętnej jakości” – mówi Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager.

Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 38%, osiągając poziom 821 szt., czyli 227 szt. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Absolutnym rekordem jest sprzedaż nowego Priusa IV generacji. Ta najnowocześniejsza hybryda znalazła już 137 klientów.

Ze znakomitym przyjęciem na polskim rynku spotkał się też drugi debiutujący, pierwsza i zarazem najmocniejsza w historii – hybrydowa wersja silnikowa nowej Toyoty RAV4. Od stycznia do lipca 2016 roku sprzedano już 924 egzemplarze.

Toyota od prawie 20 lat pozostaje liderem technologii hybrydowej. W 1997 roku japoński producent wprowadził na rynek Toyotę Prius – pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory na światowych rynkach pojawiło się 31 modeli hybrydowych firmy, a ich łączna sprzedaż przekroczyła 8 milionów, co pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o ponad 58 mln ton. Na całym świecie elektryczno-spalinowe samochody Toyoty dominują na rynku hybryd. W Polsce Toyota wraz ze swoją luksusową marką, Lexusem, zajmuje już ponad 96% tego rynku.


 

źródło: Toyota