W ciągu niemalże dziewięciu dekad obecności na rynku, Volvo zapracowało na opinię producenta samochodów rodzinnych i bezpiecznych. Dodatkowo stworzyło najpopularniejszego średniej wielkości crossovera w Europie i zaczęło wybijać się na szczyt segmentu premium. Żadnego z tych osiągnięć nie dałoby się zdobyć, gdyby nie jakość. Tą doceniła właśnie DEKRA.

W 1927 roku dwóch Szwedów postanowiło stworzyć własną firmę motoryzacyjną. O ile początkowo przedsiębiorstwo starało się jedynie utrzymać na rynku, o tyle już pod koniec lat pięćdziesiątych postanowiło stworzyć swoją własną tożsamość. Volvo postawiło na bezpieczeństwo pasażerów i jako pierwszy producent na świecie wprowadziło do swoich aut pasy biodrowo-ramienne. Te nie tylko przyjęły się na rynku, ale też stały się hitem.

Od momentu wprowadzenia pierwszych pasów bezpieczeństwa praktycznie każda dekada obecności Szwedów na rynku oznaczała dla klientów nowe, rewolucyjne rozwiązanie. Kolejno w szwedzkich autach pojawiły się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, fotelik dla dziecka zwrócony tyłem do kierunku jazdy, system SIPS potęgujący ochronę podczas uderzeń bocznych oraz kurtyny powietrzne.

Producent traktował temat bezpieczeństwa na poważnie i starał się to udowadniać na każdym kroku. Dlatego już na początku lat siedemdziesiątych – czyli prawie trzy dekady przed otwarciem instytutu Euro NCAP – zbudował centrum technologiczne. To właśnie w nim do dzisiaj prowadzone są testy pojazdów i systemów bezpieczeństwa przed wprowadzeniem ich na światowy rynek.

Volvo XC60 – mocna broń do walki z konkurentami

Bezpieczeństwo jest wizytówką szwedzkiej motoryzacji, ale czasami jest ono wyłącznym elementem sukcesu. Tak stało się chociażby w przypadku drugiego SUV-a w ofercie firmy – modelu XC60. Crossover łączący praktyczną kabinę, nowoczesny design, wysoki poziom wyposażenia, rozsądną cenę i co najważniejsze, dopracowaną jakość, rozkochał w sobie europejskich kierowców niemalże z miejsca. Stał się też hitem sprzedaży na niespotykaną do tej pory w Volvo skalę.

XC60 to najchętniej kupowany średniej wielkości SUV na Starym Kontynencie i jednocześnie jeden z najchętniej kupowanych SUV-ów na świecie. Tylko w zeszłym roku firmie udało się zbyć prawie 160 tysięcy egzemplarzy auta, co stanowiło prawie jedną trzecią ogólnej sprzedaży firmy. Jeżeli do sukcesu XC-sześćdziesiątki dołożymy sukces XC-dziewięćdziesiątki i V-czterdziestki, otrzymamy naprawdę dobry wynik.

W roku 2015 producentowi udało się pobić rekord. Po raz pierwszy w niemalże dziewięćdziesięcioletniej historii roczna sprzedaż przekroczyła pół miliona sztuk. Volvo mniej więcej od początku nowego milenium wspina się w hierarchii segmentu premium. Jako że marka ma w planach na następne lata kolejne interesujące premiery oraz na rynku pojawiły się właśnie modele S90 i V90, na razie nic nie zapowiada zatrzymania tego trendu.

Starania jakościowe Szwedów najpierw docenili kierowcy, a później ADAC. Z najnowszego badania niemieckiej organizacji wynika, że Volvo może się pochwalić najbardziej zadowoloną grupą klientów na całym rynku motoryzacyjnym. Satysfakcję z zakupu auta ze Skandynawii wyraża aż 80 procent kierowców. Jeszcze więcej, bo aż 85,3 procenta nabywców Volvo jest zadowolonych z jakości usług serwisowych. Zdaniem ADAC do żadnego z dwóch wyników nie udało się nawet zbliżyć jakiejkolwiek innej firmie.

Badanie niemieckiego automobilklubu wydaje się być miarodajne. Po pierwsze zostało przeprowadzone na próbie 20 tysięcy kierowców. Po drugie każdy z pojedynczych wywiadów trwał około 20 minut i składał się ze szczegółowych pytań. Przedstawiciele DEKRY pytali właścicieli pojazdów m.in. o zadowolenie z zakupu oraz jakość obsługi w salonie sprzedaży i serwisie.

Laur przyznany Volvo przez klientów DEKRY jest bardzo ważnym wyróżnieniem. I co ciekawe, nie chodzi wyłącznie o prestiż. To przede wszystkim dowód na to, że zmiany poczynione w gamie szwedzkiej marki w ciągu ponad dekady, nie poszły na marne i przynoszą wymierne korzyści.

 

Agencja Informacyjna Newsfeed