Porsche Digital wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania hałasu. Spółka zależna producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu, wzbogaca gamę swoich produktów o cyfrowego asystenta Sounce. Będzie on wyróżniać się lepszą zdolnością wykrywania szumów tła – na przykład podczas testów podzespołów samochodu. Sounce może między innymi usprawnić procesy rozwoju i produkcji komponentów w przemyśle motoryzacyjnym.
Sounce korzysta z technologii, która – wykorzystując metody uczenia głębokiego – może niezawodnie i precyzyjnie wykrywać hałas, na przykład podczas testów wytrzymałościowych. W szczególności pozwala to odciążyć inżynierów odpowiedzialnych za rozwój, którzy normalnie muszą być osobiście obecni podczas takich testów. Asystent umożliwia również dokładniejszą dokumentację błędów i upraszcza analizę ich pierwotnych przyczyn.
Porsche: dla przemysłu motoryzacyjnego i partnerów
Nowa technologia bazuje na wykrywaniu anomalii i może być wykorzystywana w różnych obszarach. Przede wszystkim podczas testów, w których liczne różne sygnały akustyczne utrudniają analogową analizę „na słuch”.
Dział rozwiązań przemysłowych Porsche Digital zaprojektował i opracował nowe rozwiązanie we współpracy z działem rozwoju Porsche AG, jako tzw. Software as a Service (SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa). Za obsługę technologii odpowiada Porsche Digital.
-„Opracowywanie rozwiązań technologicznych dla przemysłu to nasza podstawowa kompetencja – i dlatego jest jednym ze strategicznych obszarów naszej działalności. Sounce w imponujący sposób demonstruje możliwości, które oferują nasi eksperci. W szczególności ci od zaawansowanych technologii” – powiedział Mattias Ulbrich, dyrektor generalny Porsche Digital GmbH.
Po pilotażowym wdrożeniu rozwiązanie jest teraz oferowane klientom zewnętrznym. Zapytania w jego sprawie można przesyłać za pośrednictwem strony internetowej www.sounce.io.
Źródło: Porsche
Zobacz także: Top 10 najbardziej popularnych marek samochodów
Top 10 najbardziej popularnych marek samochodów w maju 2020 r. Poszukujący samochodu osobowego do zakupu w maju 2020 r. najczęściej wybierali modele Volkswagena. Na drugim miejscu znalazł się Ford, a na trzecim Opel. Ranking dotyczy zarówno pojazdów używanych jak i nowych.
Oferty sprzedaży modeli Volkswagenanotują najlepsze wyniki oglądalności od już kilku miesięcy. Nie będzie niespodzianki – bo wśród modeli tej marki prym wiedzie Golf. Wielu zwolenników ma Passat. Co ciekawe – od wielu miesięcy rośnie zainteresowanie SUV-ami Volkswagena, najbardziej Tiguanem. Nic dziwnego – trwa boom na SUV-y. Jest to segment, który cieszy się dużym zainteresowaniem w wielu krajach Europy i warto zaznaczyć, że wzrost zainteresowania takimi pojazdami rośnie w każdej marce posiadającej w ofercie SUV-a. Od 2015 roku, udział SUV-ów w europejskim rynku wzrósł z 21 proc. do 35 proc.