Nowe Audi A4 allroad quattro to ucieleśnienie jedynej w swoim rodzaju koncepcji: połączenia wysokiego komfortu jazdy z zaletami offroad. Samochód ten cieszy się wyjątkową w swoim segmencie pozycją. Dzięki standardowo montowanemu napędowi na cztery koła quattro i zwiększonemu prześwitowi, może poruszać się także tam, gdzie kończą się utwardzone drogi.
Nowe Audi A4 allroad quattro zdefiniowane jest przez jedyny w swoim rodzaju wygląd. Wysunięte, wyraziście zarysowane nadkola oraz tylny zderzak przyciągają spojrzenie. Mogą być szare o charakterystycznej strukturze lub mieć barwę identyczną z kolorem lakieru. Masywna osłona podwozia i tylny dyfuzor utrzymane są w kolorze srebrnym Selenit. Ekstrawertyczny charakter Audi A4 allroad quattro podkreśla sportowy, wyrazisty przód z reflektorami o unikalnej formie, zaprojektowanym specjalnie z myślą o tym modelu zderzakiem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza. Przestrzennie ukształtowaną, pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe zdobią pionowe chromowane listwy. Emblematy „allroad“ dekorują przednie błotniki i pokrywę bagażnika. Podwyższone relingi dachowe dopełniają typowego wyglądu „allroad“.
Świetne silniki TFSI i TDI montowane w Audi A4 allroad quattro zapewniają wyższe osiągi i lepszą wydajność. Zakres mocy silnika TFSI i jednostki TDI rozpoczyna się od 140 kW (190 KM), a kończy na 185 kW (252 KM). Moc jednostek napędowych jest tu większa nawet o 20 kW (27 KM) w porównaniu z poprzednim modelem. Równocześnie Audi zredukowało emisję CO2 o 21 g na km. Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic. Napęd na cztery koła quattro to element wyposażenia seryjnego.
Zawieszenie podwyższone w porównaniu do Audi A4 Avant o 23 mm, a także większa średnica kół, dają wspólnie większy o 34 mmm prześwit. Jako alternatywę dla podwozia standardowego, Audi oferuje podwozie z układem regulacji tłumienia amortyzatorów. Kierowca może zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w nowym Audi A4 allroad quattro ma poszerzony zakres. Obok znanych już trybów comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual (tylko w połączeniu z systemem nawigacji) do jazdy po nieutwardzonych drogach służy tryb offroad.
Przednia oś nowego Audi A4 allroad quattro to zaprojektowana na nowo konstrukcja pięciowahaczowa. Takie samo rozwiązanie zastosowano również na osi tylnej, zastępując dotychczasową konstrukcję wykorzystującą wahacze trapezowe. Dzięki inteligentnej kompozycji materiałów, konstruktorzy obniżyli masę elementów osi łącznie o 12 kilogramów.
Nowe Audi A4 allroad quattro jeździ standardowo na 17-calowych kołach z wieloramiennymi felgami lekkiej konstrukcji. Wspólnie z quattro GmbH, Audi oferuje warianty opcjonalne felg w rozmiarach od 17 do 19 cali. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe przy przedniej osi mają średnicę maksymalnie 338 mm.
Bagażnik ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia oraz przy załadowaniu przestrzeni po sam dach, zwiększa się ona do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana roleta przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd pokrywy bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie, Audi oferuje dla tych elementów sterowanie czujnikami. Ponadto klienci mogą dodatkowo zamówić przegubowy hak do podłączenia przyczepy, wysuwający się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Dające wrażenie dużej przestrzeni wnętrze starannie wykończono. Jego charakter podkreślają liczne, najnowocześniejsze opcje z obszaru infotainment. W centrum uwagi znajduje się opcjonalny Audi virtual cockpit i system MMI o nowej koncepcji obsługi. Wachlarz różnorodnych usług Audi connect, Audi smartphone interface oraz Audi phone box z możliwością indukcyjnego ładowania, dają możliwości pobierania online najnowszych propozycji infotainment oraz integracji własnego smartfona z całym systemem. Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System ma aż 19 głośników. Dzięki niemu, Audi jest pierwszym w swoim segmencie producentem, oferującym nagłośnienie emitujące dźwięk 3D.
W nowym Audi A4 allroad quattro dostępne są wszystkie oferowane w modelach rodziny A4 systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa. Najbardziej zaawansowane rozwiązania to: asystent efektywności, ostrzeżenie przed wysiadaniem oraz radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control Stop&Go z asystentem jazdy w korkach. Nowością w ofercie jest asystent parkowania dla samochodów z przyczepą. Odpowiednia funkcja systemu MMI ułatwia manewrowanie takim właśnie pojazdem.
Na pierwszy rzut oka
Nowe Audi A4 allroad quattro
Stylistyka zewnętrzna
– Mocny wygląd „allroad” i o 34 mm większy prześwit
– Wyrazisty front pojazdu przywodzący na myśl grot strzały, z jedynym w swoim rodzaju zderzakiem
– Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowym, chromowanym użebrowaniem
– Mocna osłona podwozia i tylny dyfuzor w matowym kolorze srebrny Selenit
– Wypukłe nadkola i tylny zderzak w matowym kolorze szarym lub w kolorze karoserii (można wybrać tu pięć kolorów)
– Opcjonalne reflektory diodowe i reflektory diodowe Audi Matrix z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, oświetlenie znaków drogowych i doświetlanie zakrętów
– Standard: 17-calowe, wieloramienne felgi aluminiowe o lekkiej konstrukcji
– Do wyboru 14 kolorów karoserii
Napęd i układ przeniesienia mocy
– Do wyboru: jeden silnik TFSI i jeden TDI, moc od 140 kW (190 KM) do 185 kW (252 KM)
– Nawet o 20 kW (27 KM) więcej mocy i aż o 21 g mniejsza emisja CO2 na km
– Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia S tronic
– Standardowy napęd na cztery koła quattro
– Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, w połączeniu z silnikiem 2.0 TFSI
Zawieszenie
– Zaprojektowane na nowo, lekkie, pięciowahaczowe zawieszenia obu osi
– W porównaniu do Audi A4 Avant: o 23 mm wyżej zawieszona karoseria i większe koła, dają w efekcie o 34 mm większy prześwit
– System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z dodatkowym trybem offroad
– Po raz pierwszy w modelu A4 allroad quattro: układ regulacji tłumienia amortyzatorów w opcji
Karoseria i bagażnik
– Nawet o 90 kg mniejsza masa w porównaniu do poprzednika
– Karoseria lekkiej konstrukcji: masa, w porównaniu do poprzedniego modelu, mniejsza o 15 kg
– Pojemność bagażnika od 505 do 1510 litrów
– Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd pokrywy bagażnika w wyposażeniu seryjnym
– Opcjonalny hak holowniczy, odblokowujący się elektrycznie po naciśnięciu przycisku, asystent parkowania dla pojazdów z przyczepą ułatwiający manewrowanie
– Długość 4750 mm, rozstaw osi 2818 mm, szerokość 1842 mm, wysokość 1493 mm
Wnętrze i obsługa
– Diodowy pakiet „Oświetlenie wnętrza” z oświetleniem Ambiente w opcji
– Na życzenie Audi virtual cockpit oraz nawigacja MMI plus z panelem dotykowym MMI touch
– Nowa koncepcja obsługi MMI z funkcją wyszukiwania tekstowego, zamontowany pośrodku wyświetlacz MMI i sterowanie naturalnym głosem
– Wyświetlacz danych na szybie head-up display w opcji
Infotainment i Audi connect
– Modułowy system infotainment drugiej generacji
– Audi connect z modułem LTE, punkt dostępu hotspot umożliwiający korzystanie z internetu
– Usługi Audi connect, m.in. streaming muzyczny z portali Napster, Aupeo!
– Audi smartphone interface dający możliwość wyświetlania zawartości smartfonów z systemami operacyjnymi iOS lub Android bezpośrednio na ekranie MMI
– Gratka dla audiofilów: system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D
– Audi phone box z możliwością bezprzewodowego ładowania wireless charging
– Rear Seat Entertainment, czyli przenośny tablet Audi
Systemy wsparcia kierowcy
– Korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control z funkcją Stop & Go i z asystentem jazdy w korkach
– Asystent wydajności pilnujący jeszcze mniejszego zużycia paliwa
– Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeganie przed wysiadaniem, asystent skręcania, asystent manewru unikania kolizji i funkcjonująca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych