Prototyp Nowej Hondy Civic Type R debiutuje w Azji podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio, poświęconego samochodom o wysokich osiągach oraz konstrukcjom stuningowanym. Prototyp prezentuje elementy stylizacyjne, które znajdą się w Hondzie Civic Type R nowej generacji. Oficjalna premiera produkcyjnej wersji tego modelu odbędzie się jeszcze w tym roku.

Podczas prezentacji prototypu nowego modelu Civic Type R w Tokio, Honda oficjalnie ogłosiła, że sprzedaż Civica Sedana oraz produkowanych w Europie wersji Hatchback i Type R rozpocznie się w Japonii latem tego roku.

Podczas gdy Honda Civic Sedan na rynek japoński będzie produkowana w fabryce Saitama Factory w Japonii, pięciodrzwiowy Hatchback oraz odmiana Type R będą wytwarzane w zakładzie Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon w Wielkiej Brytanii. Od czasu wprowadzenia Civica na rynek w 1972 roku, na całym świecie wyprodukowano około 24 milionów egzemplarzy tego modelu.

Honda Civic Type R nowej generacji została opracowana według wytycznych tego samego programu rozwojowego, który realizowano w przypadku pozostałych wersji modelu Civic. Nowy Type R w wersji produkcyjnej zostanie oficjalnie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej. Civic Type R poprzedniej generacji był sprzedawany w Japonii w ograniczonej liczbie egzemplarzy, natomiast model nowej generacji będzie oferowany na tym rynku bez żadnych ograniczeń.

Type R Prototype zbudowany w oparciu o nowy model Civic hatchback, wyróżnia się muskularną stylizacją nadwozia oraz licznymi modyfikacjami mającymi na celu poprawę właściwości aerodynamicznych. Samochód prezentowany na wystawie został pokryty powłoką dającą efekt szczotkowanego aluminium. Legendarny czerwony znaczek „H” – który ozdabia wszystkie modele Type R – znalazł się powyżej nowego wlotu powietrza umieszczonego w przednim pasie nadwozia.

Agresywny przedni zderzak uzupełnia wyprofilowany splitter z włókna węglowego, natomiast wokół całego nadwozia biegnie sportowa, czerwona linia dekoracyjna. Dodatkowe kanały z kratowanymi osłonami optycznie poszerzają zderzak, a wydatne otwory skrywają się za sportowymi osłonami siatkowymi.

Między przednimi a tylnymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze Piano Black z kontrastującymi czerwonymi elementami, rozciągają się boczne nakładki progowe wykonane z włókna węglowego. Nowe obręcze ze sportowymi oponami o szerokości 245 mm ukryto pod wydatnymi nadkolami.

Masywny dyfuzor umieszczono pod szerokim tylnym zderzakiem, gdzie znalazło się również miejsce dla potrójnej końcówki układu wydechowego. Środkowa rura wydechowa wyróżnia się mniejszą średnicą oraz jasną, metaliczną, czerwoną barwą. Ukoronowaniem tylnej części nadwozia jest masywny, sportowy spojler zawieszony nad pokrywą bagażnika.

Wśród eksponatów Hondy wystawianych w centrum kongresowym Makuhari Messe w prefekturze Chiba znalazło się wiele innych modeli samochodów i motocykli, jak również kilka konstrukcji sportowych Hondy ze świata Formuły 1, MotoGP oraz SUPER GT.

Źródło: http://www.honda.pl