Mercedes-Benz trzykrotnie zwiększył sprzedaż aut elektrycznych, tym samym przyspiesza na swojej drodze w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. W 2020 r. nastąpił pod tym względem znaczny postęp – w czym zasługa skokowego wzrostu liczby dostaw samochodów z grupy xEV: na całym świecie oddział Mercedes-Benz Cars sprzedał ponad 160 000 hybryd plug-in i aut całkowicie elektrycznych (+228,8%), z czego ok. 87 000 sztuk przypadło na czwarty kwartał ub.r.

  • W 2020 r. dywizje Mercedes-Benz Cars & Vans dostarczyły łącznie 2 528 349 pojazdów
  • Oddział Mercedes-Benz Cars sprzedał ponad 160 000 hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych (xEV)
  • Udział samochodów xEV w sprzedaży Mercedes-Benz wzrósł do 7,4%
  • Sprzedaż Mercedes-Benz w Chinach wzrosła o 11,7% i ustanowiła nowy rekord (774 382 sztuk)
  • Nowa Klasa S cieszy się dużym popytem: na całym świecie zebrano już ponad 40 000 zamówień

Udział pojazdów typu xEV w sprzedaży Mercedes-Benz Cars wzrósł z 2% w 2019 r. do 7,4% w roku ubiegłym. Sprzedaż hybryd plug-in zwiększyła się niemal czterokrotnie, do ponad 115 000 samochodów. Ponadto klienci z całego świata odebrali ok. 20 000 egzemplarzy EQC oraz 1700 sztuk EQV. Dostawy całkowicie elektrycznych smartów wyniosły ok. 27 000 aut, co stanowi 45,6-proc. wzrostu względem poprzedniego rekordu sprzedaży, ustanowionego w 2019 r. (18 400 szt.).

Mercedes-Benz trzykrotnie zwiększył sprzedaż aut elektrycznych - infografika, wyniki sprzedaży aut Mercedes Benz
Mercedes-Benz trzykrotnie zwiększył sprzedaż aut elektrycznych

Przede wszystkim rok 2021 w Mercedes-Benz Cars będzie mijał pod znakiem przyspieszenia elektryfikacji. W sumie zaprezentowane zostaną cztery nowe modele Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE i EQS. Rodzina hybryd plug-in Mercedes-Benz, obecnie licząca ponad 20 wariantów, zostanie uzupełniona zelektryfikowanymi wersjami Klasy C i Klasy S. W 2021 r. Ponadto Mercedes-Benz Cars spodziewa się zwiększyć udział pojazdów typu xEV w sprzedaży do około 13%.

W trudnym roku Mercedes-Benz osiąga dobre wyniki sprzedaży aut osobowych

Pomimo poważnych wyzwań związanych z pandemią COVID-19 już piąty rok z rzędu Mercedes-Benz dostarczył na świecie ponad 2 miliony samochodów. Dzięki zaawansowanej cyfryzacji sprzedaży i serwisu producent był w stanie szybko zareagować na zmieniającą się sytuację i różne przepisy obowiązujące w czasie pandemii. Z wynikiem 2 164 187 sprzedanych aut
(-7,5%) marka spod znaku trójramiennej gwiazdy utrzymała wiodącą pozycję na świecie względem swoich głównych rywali.

Sprzedaż Mercedes-Benz Vans na użytek komercyjny

W drugiej połowie roku Mercedes-Benz skorzystał na ożywieniu trwającym na wielu rynkach. W regionie Azji i Pacyfiku dostarczono 1 024 315 samochodów (+4,7%). Głównym motorem sprzedaży były Chiny, gdzie nastąpiło bezprecedensowe ożywienie: dzięki dwucyfrowemu wzrostowi (+11,7%) ustanowiono tam nowy rekord sprzedaży, wynoszący 774 382 egzemplarze. Ponadto w Europie marka dostarczyła w ub.r. 784 183 auta osobowe (-16,4%), z czego 286 108 w rodzimych Niemczech (-10,1%). Sprzedaż w regionie Ameryki Północnej wyniosła 317 592 sztuk (-14,7%); w USA Mercedes-Benz dostarczył w 2020 r. 274 916 samochodów (-13,0%). Ogółem największymi rynkami zbytu producenta były Chiny, Niemcy i Stany Zjednoczone, a następnie – Wielka Brytania oraz Korea Południowa.

Sprzedaż Mercedes-Benz Cars

W ubiegłym roku Klasa S ponownie była najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie – znalazła około 60 000 nabywców (-17,2%). Nowa generacja modelu, zaprezentowana we wrześniu ub.r., spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem klientów: na całym świecie zebrała jak dotąd ponad 40 000 zamówień, co przekroczyło już liczbę zamówień złożonych po rozpoczęciu sprzedaży poprzedniczki. W 2020 r. na całym świecie dostarczono łącznie około 691 000 samochodów kompaktowych (Klasa A, Klasa A Limuzyna, Klasa B, CLA Coupé, CLA Shooting Brake, GLA i GLB; + 3,6%). Sprzedaż SUV-ów (GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS i Klasy G) wyniosła około 885 000 pojazdów (+12,9%). Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się zwłaszcza GLE (+32,3%) i GLS (+21,1%). Najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa był GLC,
z wynikiem około 320 000 egzemplarzy.

W ub.r. sportowa marka Mercedes-Benz – Mercedes-AMG – sprzedała na całym świecie 125 129 samochodów (-5,3%). Nowy rekord sprzedaży i wzrost o 1,5% został osiągnięty w USA, na największym rynku zbytu AMG. Rekord ustanowiono także na ważnym, rosnącym rynku Chin (+32,3%). Najwięcej aut dostarczono do Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Chin, Japonii i Australii.

W 2020 r. klienci odebrali łącznie 38 391 smartów (-67,1%). Największym rynkiem ich zbytu były Niemcy: odnotowany tam duży popyt na wersje w pełni elektryczne to m.in. zasługa rządowych dotacji, które doprowadziły do podwojenia ich dostaw (+104,9%).

Sprzedaż Mercedes-Benz Vans na użytek komercyjny

Pomimo obostrzeń związanych z COVID-19 wprowadzonych w niektórych krajach, w czwartym kwartale ub.r. sprzedaż komercyjnych modeli Mercedes-Benz Vans była w stanie dorównać wysokiemu poziomowi dostaw z analogicznego okresu 2019 r. Dostawy Sprinterów, Vito, Vito Tourer i Citana w tym okresie wyniosły 103 892 egzemplarze. Ponadto w całym roku samochody te znalazły 325 771 nabywców (-8,9%). Wprowadzenie eVito na kolejnych rynkach oraz rynkowy debiut eSprintera pozwoliły ponad trzykrotnie zwiększyć dostawy pojazdów elektrycznych.

Źródło: Mercedes Benz