Luty to kontynuacja dobrze przez Audi AG rozpoczętego roku. W porównaniu z lutym 2015 roku, sprzedaż na całym świecie wzrosła o 3,3 procent, osiągając wolumen blisko 126 500 oddanych do rąk klientów aut. Audi ponownie odnotowało znaczne zwiększenie sprzedaży w Europie, o 8,1 procent, co daje łącznie blisko 65 150 nowych samochodów. Na europejski rynek weszło już nowe Audi A4. Jego sprzedaż na całym świecie podskoczyła w lutym o 5,3 procent, osiągając wolumen blisko 22 650 samochodów. Rozpatrując wszystkie modele z oferty Audi, sprzedaż od początku roku zwiększyła się o 3,6 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku 2015, zamykając się liczbą 269 650 egzemplarzy.
„Wyraźny wzrost sprzedaży Audi w Europie pokazuje, że nasza ofensywa modelowa przynosi zakładane efekty. Mamy już ponad 130 tysięcy zamówień na samo tylko Audi A4” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Ponadto w roku 2016, wprowadzając trzy nowe modele: Q2, Q7 e-tron i SQ7, mamy zamiar umocnić swoją pozycję w rosnącym segmencie SUV’ów.”
Audi Q7 w wersji hybrydowej plug-in z silnikiem wysokoprężnym, w europejskich salonach sprzedaży pojawi się latem tego roku. Podobnie będzie z modelem SQ7, sportowym SUV-em klasy luksusowej. W czwartym kwartale tego roku kupić będzie też można nowego, miejskiego SUV’a – Audi Q2. Globalny popyt na wszystkie SUV’y z aktualnej oferty Audi wzrósł w lutym o 12,5 procent, łącznie sprzedano 37 900 samochodów tego typu z czterema pierścieniami w logo.
Na większości kluczowych europejskich rynków, handlowe wyniki koncernu z Ingolstadt były bardzo pozytywne. Oprócz nowego Audi A4, do dalszego wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie przyczyniły się modele luksusowe: Audi A6, A7, Q7 i A8. Łącznie sprzedano ich blisko 10 900 egzemplarzy, o 11 procent więcej niż w lutym 2015. W Niemczech odnotowano wzrost sprzedaży wszystkich modeli Audi o 11,8 procent (28 507 aut). Wyraźne zwiększony popyt w porównaniu do lutego 2015 zanotowano także w Wielkiej Brytanii (+7,3 procent, 5355 samochodów), Francji (+9,4 procent, 5262 pojazdów), we Włoszech (+12,1 procent, 4715 aut) i w Hiszpanii (+6,9 procent, 4619 egzemplarzy).
W Polsce Audi dostarczyło w lutym do klientów 719 samochodów (+24,4 procent). Podczas dwóch pierwszych miesięcy zanotowano nad Wisłą łączny wzrost o 31,6 procent (1391 pojazdów). Bilans sprzedaży Audi w całej Europie od początku roku wyniósł 125 050 samochodów, co przekłada się na wzrost o 7,3 procent.
Salony sprzedaży Audi w Stanach Zjednoczonych przygotowują się obecnie na wiosenne wprowadzenie na rynek nowego modelu A4. Sprzedaż Audi of America wzrosła w lutym o 2,3 procent i wyniosła 11 718 egzemplarzy. Natomiast w Kanadzie, do dobrego zakończenia ubiegłego miesiąca przyczyniło się głównie niedawno wprowadzone na tamtejszy rynek Audi Q7 (+18,9 procent, 1542 samochodów). Dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Meksyku (+15,6 procent, 1208 aut), sytuacja Audi w regionie Ameryki Północnej nadal rozwijała się doskonale. Sprzedaż zwiększyła się o 4,9 procent, do blisko 14 450 wprowadzonych na rynek samochodów.
W Chinach w lutym – miesiącu tradycyjnie słabym sprzedażowo z powodu obchodów tamtejszego Nowego Roku – na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się 34 152 klientów. To więcej w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego, o 1,3 procent. Audi przeprowadza obecnie w swojej chińskiej palecie modelowej szeroko zakrojoną wymianę generacyjną. W trakcie jej trwania, sprzedaż Audi w Państwie Środka w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku wzrosła o 4,2 procent, osiągając wielkość blisko 88 554 sprzedanych aut. W lutym, największym wzrostem w regionie Azji Południowo-Wschodniej mogła pochwalić się Australia. Dzięki szczególnie popularnym na tamtejszym rynku SUV-om, Audi Australia sprzedało w ubiegłym miesiącu o 18 procent więcej samochodów – łącznie 2006 egzemplarzy.
W ten sposób, po dwóch miesiącach bieżącego roku, sprzedaż Audi w trzech kluczowych regionach: Europie, Azji Południowo-Wschodniej i w obu Amerykach, osiągnęła analogiczną wielkość jak w porównywalnym okresie roku ubiegłego.